ایران خودرو | فروش ایران خودرو

فروش ویژه ایران خودرو ارزانتر از کارخانه | سود 2 برابری مشتریان ایران خودرو

فروش ویژه ایران خودرو ارزانتر از کارخانه | سود 2 برابری مشتریان ایران خودرو
کدخبر : 58415

فراخوان مرحله نوزدهم اولویت های زمستان ۱۴۰۲ - طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو ازطریق اولویت بندی سامانه یکپارچه / زمان فعال سازی بخشنامه پس از ارسال پیامک برای متقاضیان.

 فراخوان مرحله نوزدهم اولویت های زمستان ۱۴۰۲ - طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو ازطریق اولویت بندی سامانه یکپارچه / زمان فعال سازی بخشنامه پس از ارسال پیامک برای متقاضیان.

شرایط پیش فروش (فراخوان) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو صرفأ جهت بخش سوم اولویت‌های زمستان ۱۴۰۲ با موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده‌اند و اسامی ایشان به عنوان بخش سوم اولویت‌های زمستان ۱۴۰۲ به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده و یا در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو اسامی آنها درج شده است می‌توانند دراین بخشنامه ثبت نام نمایند. در این طرح نرخ خودرو مطابق نرخ زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود./روزگار خودرو

 

 جزییاتی از نحوه و زمان قیمت‌گذاری خودروهای واردتی توسط شورای رقابت

مدیر روابط عمومی شورای رقابت بیان کرد: هر زمانی کار واردات خودرو تمام شده باشد و شرکت‌های واردکننده اطلاعات و مدارک خودروهای وارداتی را به شورای رقابت ارائه کنند، کارگروه خودرو شورا به کمک سازمان حمایت قیمت تمام شده آن خودرو را محاسبه می‌کند و رقابت پذیری‌اش کارشناسی می‌شود و بعد قیمت نهایی توسط شورا تصویب و اعلام می‌شود.

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ هفته گذشته تیموری، مدیرعامل سایپا خبر داد که شماره‌گذاری خودروهای وارداتی توسط این شرکت در حال انجام است و از هفته بعد واگذاری‌ها انجام می‌شود. اولین سری خودروهای وارداتی که شامل ۱۱۰۸ دستگاه خودرو چانگان CS۳۵پلاس است توسط سایپا وارد شده است.

 با توجه به این که که شورای رقابت قبلا اعلام کرده که بازار خودروهای وارداتی انحصاری و مشمول قیمت‌گذاری است، با افزایش حجم واردات و نزدیک شدن به زمان واگذاری خودروهای وارداتی این سوال ایجاد شده که این شورا در چه بازه زمانی و به چه شکل به این موضوع می‌پردازد.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت درخصوص روند قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط شورای رقابت به اقتصادآنلاین گفت: قبلا یک مدل خودروی وارداتی که چانگان بود قیمت‌گذاری شده است. هر زمانی کار واردات تمام شده باشد و شرکت‌های واردکننده اطلاعات و مدارک خودروهای وارداتی را به شورای رقابت ارائه کنند، کارگروه خودرو شورای رقابت به کمک سازمان حمایت قیمت تمام شده آن خودرو را محاسبه می‌کند و رقابت پذیری‌اش کارشناسی می‌شود و بعد قیمت نهایی‌اش توسط شورا تصویب و اعلام می‌شود.                                      

دادجوی توکلی افزود: اگر خودروی وارداتی وجود دارد باید اطلاعات آن ارائه شود تا تعیین قیمت شده و سپس در سامانه یکپارچه فروش خودرو به فروش برسد.

وی ادامه داد: شورا حداکثر ظرف ۳ یا ۴ روز تا یک هفته این موضوع را بررسی و نظر خود را اعلام می‌کند. شورا دو روز در هفته، شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها برای رای‌گیری تشکیل جلسه می‌دهد. هر موقع که کارگروه‌های شورا قیمت‌ها را بررسی کرده باشند و برای رای نهایی آماده باشد، شورا بلافاصله قیمت‌ها را اعلام می‌کند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت درخصوص واکنش شرکت‌های واردکننده خودرو به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی توسط این شورا نیز گفت: شورای رقابت یک مجموعه فراقوه‌ای است و واکنش‌ها چه منفی و چه مثبت تاثیری در عملکرد این نهاد ندارد.

پیش فروش ویژه ایران خودرو آغاز شد 

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو گفت: شهریور ماه ثبت نام مرحله سوم در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز خواهد شد.

مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو با بیان این که به زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم باز خواهد شد گفت: ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای سایپا در مرحله دوم وجه واریز نکردند.

 مهدی تقدسی با بیان اینکه خودروسازان ظرفیت تولیدشان را افزایش داده اند، افزود: شهریور ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو آغاز و پس از آن، ثبت نام مرحله سوم آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: 50 درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت نام خودرو از شرکت سایپا و 10 درصد از شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو واریز وجه نکرده اند بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو وجود دارد.

تقدسی گفت: به زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم باز خواهد شد. در ویرایش مرحله دوم تمهیداتی برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودرویشان 1403 بوده، دیده شده است.

گفتنی است؛ تاکنون دو مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان به گفته امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از 936 هزار نفر بود که 780 هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، 32 هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و 124 هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بود.

در مرحله دوم تعداد ثبت نامی بیش از 2 میلیون نفر بودند که به گفته مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت. نکته‌ای که وجود داشت در مرحله دوم برخی ثبت نام کنندگان، متقاضیان خودرو‌های خودروسازان بخش خصوصی بودند، اما از آنجایی که خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد، طبق آنچه که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته بود به 97 درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط 3 درصد باقیمانده اند و اکنون قرار است شهریور ماه امکان ویرایش برای این افراد فراهم شود

قیمت مدل‌ های پرفروش سمند چند شد؟ | با ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان سمند بخرید

قیمت سمند سورن پلاس صفر مدل دوگانه سوز به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت قیمت سمند ال ایکس صفر امروز (LX EF۷) به ۵۷۵ میلیون تومان رسیده است که ۲۰ میلیون گران شده است. قیمت سمند LX کارکرده سال ۱۳۹۳ نیز ۳۰۰ میلیون ارزشگذاری شده است. بررسی آگهی فروش خودرو نشان می‌دهد که قیمت سمند سورن پلاس کارکرده سال ۴۰۱ حوالی ۵۱۰ میلیون تومان شده است.

در جدول زیر قیمت روز انواع سمند را در بازار مشاهده می‌کنید

قیمت بازار انواع خودرو سمند

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

سمند LX EF۷

۱۴۰۱ | ایران خودرو

صفر   

۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند LX XU۷

۱۴۰۱ | ایران خودرو

صفر   

۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند تاکسی LX XU۷

۱۴۰۰ | ایران خودرو - تاکسی

صفر  

۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰

LX EF۷ دوگانه سوز

۱۴۰۰| ایران خودرو

صفر    

۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن پلاس بنزینی

۱۴۰۲| ایران خودرو - مالتی مدیا

صفر   

۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن پلاس بنزینی

۱۴۰۲| ایران خودرو 

صفر  

۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن پلاس دوگانه سوز

۱۴۰۲| ایران خودرو

صفر  

۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند EF۷ دوگانه سوز

۱۳۹۶

۱۵۰,۰۰۰

۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند LX

۱۳۹۳

۲۰۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن ELX توربو

۱۳۹۵

۱۶۵,۰۰۰ 

۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن پلاس بنزینی

۱۴۰۱

۲۷,۰۰۰

۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن ELX

۱۳۹۵

۱۹۱,۰۰۰

۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: