قهوه | چربی سوزی

تاثیر قهوه برای لاغری | با قهوه سه سوته لاغر شو

تاثیر قهوه برای لاغری | با قهوه سه سوته لاغر شو
کدخبر : 58418

اگر شماهم به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید با ماهمراه باشید.

لاغری و چربی سوزی مشکل خیلی از افراد است. برای کاهش وزن و لاغری روش های فراوانی وجود دارد. برخی افراد برای لاغری و کاهش وزن هزینه های گزافی انجام می دهند. برخی افراد هم هرچقدر تلاش برای لاغری و کاهش وزن میکنند فایده ندارد. یکی از روش های لاغری و کاهش وزن ، لاغری با قهوه است.

لاغری

نوشیدن چه مقدار قهوه بهترین نتیجه را برای کاهش وزن دارد؟

نکته مهمی که باید برای مصرف قهوه برای لاغری بدانید این است که مصرف زیاد قهوه باعث افزایش تحمل بدن شما در مقابل کافئین می‌شود و نتایج به مرور زمان کمرنگ می‌شود. یعنی استفاده از قهوه در بلندمدت باعث می‌شود کافئین اثر کمتری بر بدن شما داشته و تاثیر چندانی بر افزایش سوخت‌وساز و بالابردن انرژی بدن نداشته باشد. البته احتمالا همچنان به کاهش اشتهای شما کمک خواهد کرد.

به طور کلی، کافئین باید در حد اعتدال و در ترکیب با سایر عادات سالم استفاده شود. البته عوامل فردی مانند سن، وزن و تحمل می‌توانند بر مقدار مصرف ایده‌آل کافئین تأثیر بگذارند. معمولا توصیه می‌شود مقدار قهوه روزانه را 200 تا 400 میلی‌گرم کافئین در روز (بین 2 تا 4 فنجان) نگه دارید تا اثر مطلوب بر افزایش تمرکز، رفع خستگی و افزایش سوخت‌وساز بدن داشته باشد. نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می‌تواند چربی بدن را تا 4 درصد کاهش دهد. بیشتر از این مقدار نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و حتی می‌تواند منجر به عوارض جانبی منفی مانند لرزش، تپش قلب و کم آبی بدن شود.

فراموش نکنید که تنها با در نظر گرفتن یک رویکرد جامع برای کاهش وزن و ترکیب کافئین به‌عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم، می‌توانید به اهداف کاهش وزن خود برسید و وزن خود را در بلندمدت حفظ کنید.

بهترین نوع قهوه برای چربی‌سوزی

تا اینجا با تاثیر قهوه بر کاهش وزن آشنا شدیم. اما جالب است بدانید که اثرگذاری انواع مختلف قهوه از نظر محتوای کافئین و مزایای بالقوه آن برای کاهش وزن می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از قهوه‌های معروف برای کاهش وزن، قهوه سبز است. به‌طور کلی قهوه سبز در مقایسه با قهوه سیاه، کافئین و اسید کلروژنیک بیشتری دارد.

قهوه سیاه هم حاوی اسید کلروژنیک است که به کاهش وزن کمک می‌کند. اما چون شسته و بوداده می‌شود معمولا طی فرآیند فرآوری، کافئین آن کاهش پیدا می‌کند. برای همین هم قهوه سبز ممکن است تاثیر بیشتری بر سوزاندن چربی داشته باشد.

قهوه اسپرسو هم در مقایسه با سایر قهوه‌ها، کمترین میزان شکر و کالری را دارد و بسیار غلیظ است. اگر طرفدار این قهوه هستید، باید بدانید که بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو برای لاغری قبل از ورزش است. نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث می‌شود در مدت انجام حرکات ورزشی، کمتر خسته شوید و کالری بیشتری بسوزانید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

کافئین در عرض ۱۵ دقیقه پس از مصرف وارد جریان خون شما می‌شود. اوج اثر محرک قهوه ۴۰ تا ۸۰ دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان رخ می‌دهد. هنگامی که کافئین وارد جریان خون می‌شود، بدن به روش‌های مختلفی پاسخ می‌دهد. اما کافئین به طور کلی محرک هوشیاری و انرژی است.

به طور مثال فشار خون و ضربان قلب افزایش می‌یابد، ذخایر چربی تجزیه می‌شود و اسیدهای چرب در جریان خون آزاد می‌شوند. در نتیجه بسیاری از افراد احساس انرژی و آمادگی برای یک تمرین عالی می‌کنند. بنابراین برای تاثیر بیشتر قهوه برای لاغری بهتر است آن را قبل از تمرین‌تان بنوشید. در این صورت در زمان ورزش و بعد از آن چربی‌سوزی بیشتری خواهید داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه