گیلاس | خواص گیلاس

خواص باور نکردنی گیلاس | فواید گیلاس برای سلامتی

خواص باور نکردنی گیلاس | فواید گیلاس برای سلامتی
کدخبر : 58481

درمقاله زیر اطلاعاتی درباره خواص درمانی گیلاس به دست می آورید.

گیلاس یک میوه تابستانی است. گیلاس خواص درمانی فراوانی دارد. گیلاس میوه است که درسراسر جهان طرفدار دارد. شاید باورکردنی نباشد اما هسته گیلاس هم خواص دارد. در زیر خواص درمانی گیلاس را میخوانید. 

خواص ضد التهابی گیلاس

از  خواص گیلاس؛ می‌ توان به ضد التهاب و ضد درد بودن آن اشاره کرد. این میوه که سرشار از ویتامین (ویتامین C) است، درد آرتریت و نقرس را کاهش می‌دهد.

گیلاس

گیلاس و پیشگیری از بیماری‌های قلبی

از جمله فواید گیلاس می توان به عنوان منبع غنی آنتوسیانین‌ (نوعی آنتی اکسیدان) قادر است بدن را در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی مانند نارسایی قلب محافظت کند.

گیلاس و تنظیم فشار خون

از دیگرخواص گیلاس؛ به همین موارد ختم نمی‌شود. وجود مقادیر مناسب پتاسیم در این میوه، به حذف سدیم اضافی از بدن کمک می‌کند و میزان پتاسیم و سدیم را متعادل می‌نماید؛ که به طور خودکار به حفظ سطح فشار خون شما کمک می‌کند.

گیلاس و پیشگیری از سرطان

پیشگیری از ابتلا به برخی از انواع سرطان، به دلیل وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدانی در این میوه نیز از دیگر فواید گیلاس است.

گیلاس و کنترل قند خون

از فواید گیلاس؛ خطر ابتلا به دیابت و سندرم مقاومت به انسولین را کاهش دهد. به عبارت دیگر، این میوه به میزان قابل توجهی شاخص قند خون پایینی دارد. به این معنی که پس از مصرف یک فنجان آن، هیچ گونه افزایش یا افتی در سطح قند خون و انسولین نخواهید داشت.

خواص گیلاس در کاهش خطر سکته مغزی:

آنتی اکسیدان آنتوسیانین موجود در چری به کاهش سطح کلسترول بد، تنظیم فشار خون و مبارزه با رادیکال‌های آزاد که ممکن است باعث التهاب شوند، کمک می‌کند. این امر خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه