یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

واریزی جدید یارانه معیشتی تابستانه به این دهک ها | واریزی جدید 1 میلیون تومانی دولت برای هر نفر

واریزی جدید یارانه معیشتی تابستانه به این دهک ها | واریزی جدید 1 میلیون تومانی دولت برای هر نفر
کدخبر : 58482

​مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است.

یارانه معیشتی  برای افزایش سطح زندگی مردم در دهک های پایین جامعه  بسیار مهم است.  یارانه معیشتی  بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.  یارانه معیشتی   سه دهک اول به شرط استفاده از کالابرگ افزایش خواهد یافت بیش از 90 درصد مردم  یارانه معیشتی  دریافت می کنند. در ادامه به خبر جدید درباره  یارانه معیشتی  می پردازیم.

 در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام فرهنگیان رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای فرهنگیانی است که بازنشسته هستند. قرار است کمک معیشتی جدید دولت به عنوان واریزی جدید برایشان پرداخت شود.مقدار واریزی جدید هنوز مشخص نشده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است.

حمیدرضا نجف‌پور کردی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است، بیان کرد: فرهنگیان عضو به طور اختیاری تا 5 درصد از دریافتی خود را برای صندوق ذخیره واریز می‌کنند و دولت هم به همین میزان مکلف است آورده برای صندوق داشته است، ماحصل آورده‌های مالی و فعالیت‌های اقتصادی برای دوره بازنشستگی فرهنگیان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره در شرایط کنونی دارای 4 هلدینگ و بیش از 60 شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است. رویکرد هلدینگ خدماتی تامین نیازهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تامین تجهیزات آموزشی، گردشگری و مواردی از این قبیل است.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این صندوق در کنار این فعالیت‌ها با توجه به گستردگی زمینه‌های کاری با مسائل و چالش‌های گوناگونی هم مواجه است، گفت: در کنار مسائل مربوط به سودآوری یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مطالبات فرهنگیان که در جلسات رو در رو آنان با مسئولان صندوق ذخیره به آن اشاره شد، در ابتدا احیای ارزش مالکانه بود.

نجف‌پور کردی بیان کرد: با توجه به اینکه 12 سال از مطالبه‌گری یک میلیون و 600 هزار فرهنگی در این زمینه گذشته و توفیقاتی حاصل نشد، استنباط برخی از فرهنگیان این بود که با معلمان در گذشته صادقانه برخورد نشده است.

وی افزود: بر این اساس برای احقاق حقوق فرهنگیان از زمان شروع خدمت تیم مدیریتی جدید در این مجموعه کارگروهی به محوریت دکتر سید شمس‌الدین حسینی؛ وزیر اسبق اقتصاد و دیگر فعالان و متخصصان عرصه بازار سرمایه تشکیل داده و بیش از 70 جلسه با این محوریت برگزار کردیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در نهایت مدل محاسبه ارزش مالکانه نهایی و صحه‌گذاری شد تا در قالبی عادلانه و شفاف برای فرهنگیان و به ویژه با اولویت تحویل به فرهنگیان بازنشسته لحاظ شود.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در مدت کمتر از یک سال فرایند بورسی شدن تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را دنبال کردیم تا ارزش مالکانه به عنوان دارایی‌های بین نسلی صندوق برای اعضا لحاظ شود.

واریزی جدید یارانه معیشتی

در طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم فراهم شده است.

میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۱ بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد برای مردم شارژ می‌شود و در صورت تورم احتمالی روی اقلام سبد، دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال ۱۴۰۱ پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود.

پیشتر مبلغ یارانه به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شد اما این مبلغ در دولت سیزدهم ۱۰ تا ۱۱ برابر شده است و به ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های یک تا سه و ۳۰۰ هزار تومان برای دهک‌های چهار تا نه به ازای هر نفر افزایش یافته است. جامعه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸.۵ میلیون نفر هستند که با درنظر گرفتن سایر خانوارهای دهک‌ اول تا سوم جمعیتی بیش از ۲۹ میلیون نفر را شامل می‌شوند و با احتساب سایر دهک‌ها به ۷۸ میلیون نفر می‌رسد.

در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در صورتی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی دریافت می‌کنند و مبلغ یارانه آنها به ۵۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

در مرحله قبل روال به این نحو بود که اگر افراد ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را از اقلام سبد کالابرگ خرید می‌کردند ۸۰ هزار تومان اعتبار مازاد معادل ۲۰ به یارانه آنها افزوده می‌شد و به ۴۸۰ هزار تومان می‌رسید اما در این مرحله آزادی عمل بیشتری به سه دهک داده شده و اگر افراد ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد معادل ۳۰ درصد برایشان شارژ می‌شود و به این ترتیب هر فرد ۵۲۰ هزار تومان برای خرید اعتباری خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • احمد رضا مکتوبیان
    0

    این یارانه 1 میلیون تومان امشب به حساب یارانه بگیر ها واریز فکر نکنم واریز شود، دولت چند تا یارانه اعلام کرده است که به حساب یارانه بگیر ها واریز شود که هنوز واریز نشده است معلوم نیست کی واریز شود.

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه