سهمیه بنزین | سهمیه بنزین اسنپ

شگفتانه دولت برای رانندگان اسنپ و تپسی | واریز سهمیه بنزین یارانه ای از امشب

شگفتانه دولت برای رانندگان اسنپ و تپسی | واریز سهمیه بنزین یارانه ای از امشب
کدخبر : 58491

از ابتدای امسال سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت نشده است. اما حالا وزیر نفت خبر از برطرف شدن مشکل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی داد.

از ابتدای امسال سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت نشده است. پیش از این احسان نصر، معاون عملیات تپسی گفته بود: از نیمه دوم سال گذشته واریز سهمیه بنزین رانندگان تاکسی اینترنتی با تاخیر مواجه شده و هم اکنون بعد از گذشت ۴ ماه هنوز مابه التفاوت یارانه سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز نشده است.

نصر تاکید کرده بود که طی سه سال گذشته هر چند با تاخیر اما ماهانه مابه‌التفاوت سوخت رانندگان تاکسی‌های آنلاین واریز می‌شد.

در نقطه مقابل رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

پیش از این اسنپ و تپسی، بیستم هر ماه آمار پیمایش را به صورت اتوماتیک به وزارت کشور ارسال می‌کرد و آنها بعد از تجمیع و صحت سنجی به وزارت نفت ارسال می‌کردند تا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بعد از پردازش، سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را به کارت‌های بانکی اعمال کند.

معمولا در یک بازه زمانی دو سه هفته این کار انجام می‌شد. اما به مرور زمان این واریز سهمیه مداوما با تاخیر مواجه شده است تا جایی که در سال جاری هنوز سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز نشده است.

در این شرایط امروز وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت بیان کرد تاکسی‌های اینترنتی سهمیه اعتباری داشتند که از طریق بانک ملت انجام می‌شد چون در ردیف بودجه درنظر گرفته شده بود؛ در ردیف بودجه امسال این موضوع پیش‌بینی نشده است و ما پیشنهاد دادیم که در دستور کار دولت قرار گیرد و اختلاف بین سهمیه آزاد و سهمیه ۱۵۰۰ تومانی پرداخت شود.

همچنین وزیر نفت گفت: در مسیر زائران اربعین ذخایر خوبی پیش‌بینی شده است، جایگاه‌ها تکمیل شده تا لب مرز، حتی برای آن طرف مرز هم ۵ میلیون لیتر گازوئیل پیش‌بینی شده است تا زائران عزیز دچار مشکل نشوند. اوجی تاکید کرد که ذخایر ما خوب است و مردم نگران نباشند؛ سهمیه هیچ جایگاهی را کم نکرده‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • مصیب نامجو
    0

    درود .
    کمیسیون اسنپ در بندرعباس ۲۰ درصد بسیار بالاست برای لسنپ در این شهر که هزینه تعمیر و قطعات یدکی و بخصوص استفاده مدام کولر ۵ درصد کافی هست

  • ابراهیم پور
    0

    سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی از ۲۰ آذر ۱۴۰۱ به بعد اصلا پرداخت نشده است لطفا پیگیری شود که از این تاریخ به طور کامل پرداخت شود
    و دیگر اینکه نرخ کرایه ها با توجه به نرخ استهلاک و قطعات خودرو اصلا مقرون به صرفه نیست
    و مورد دیگر اینکه نرخ کمیسیون تاکسی های اینترنتی هم خیلی بالا و غیر قابل قبولو بی منصفانه میباشد ( نرخ کمیسیون بین ۵ الی ۱۰ درصد و درنهایت ۱۲ درصد منصفانه و منطقی میباشد نه ۲۰ درصد ( لطفا مسئولان دولت و دست‌اندرکاران که در این حوزه مسئولیت دارند درخواست می‌شود نظارت بیشتری به تاکسی های اینترنتی داشته باشند

  • سعید
    0

    سلام چرا از ابتدایی امسال از آذرماه ۱۴۰۱سهمیه بنزین واریز نشده کار بزرگی نمیکنند منت میذارند پس سهمیه گذشته چی میشه

  • رضا
    0

    مثل تاکسیرانی بنزین بدهید نه پول