بادام زمینی | خواص بادام زمینی

فواید بادام زمینی که نمیدانستید | خواص بادام زمینی برای سلامت بدن

فواید بادام زمینی که نمیدانستید | خواص بادام زمینی برای سلامت بدن
کدخبر : 58586

در زیر مطالبی درباره فواید بادام زمینی میخوانید.

بادام زمینی یک نوع اجیل است. بادام زمینی طبع گرمی دارد. بادام زمینی خواص بیشماری دارد. بادام زمینی سرشار ویتامین های مختلف است. در زیر به تعدادی از خواص بادام زمینی اشاره می کنیم.

بادام زمینی

بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر و عفونت:

بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.

بادام زمینی برای مراقبت از پوست:

آنها حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب‌پز می شوند، فعال تر می شوند. جنیستئین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

بادام زمینی برای استخوان های سالم :

فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهمترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است. آنها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

بادام زمینی برای محافظت در برابر بیماری های اعصاب از جمله آلزایمر:

بادام زمینی سرشار از نیاسین است و افرادی که غذاهای غنی از نیاسین (ویتامین B3) مصرف می کنند، کمتر دچار اختلالات مربوط به حافظه، نظیر بیماری آلزایمر می شوند. نیاسین در کره بادام زمینی وجود دارد به بهبود چنین سلول های عصبی کشنده، کمک می کند.

بادام زمینی برای مبارزه با افسردگی:

علت اصلی افسردگی سطح پایین سروتونین است. تریپتوفان موجود در بادام زمینی ها، ترشح مواد شیمیایی را افزایش می دهد و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می کند. برای جلوگیری از این بیماری های خطرناک، مصرف هفته ای حداقل 2 قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی به تناسب و سلامت کمک می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه