هواشناسی | پیش بینی هواشناسی

باران کشور را فرا می‌گیرد ؛ کاهش دما تا ۸ درجه | امروز ۱۰ استان بارانی می‌شوند

باران کشور را فرا می‌گیرد ؛ کاهش دما تا ۸ درجه | امروز ۱۰ استان بارانی می‌شوند
کدخبر : 58641

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (شنبه‌) در شمال آذربایجان غربی‌، برخی‌ مناطق‌ آذربایجان شرقی‌، ادبیل‌، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی‌، برخی‌ مناطق‌ استان سمنان و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات‌ رشته‌کوه البرز، همچنین‌ در ارتفاعات‌ هرمزگان رگبار باران و رعد و برق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌، در نقاط‌ مستعد بارش‌ تگرگ‌ و در برخی‌ نقاط‌ دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی و شرقی‌ گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود. در این‌ روز شدت‌ بارش‌ در استان‌های ساحلی‌ خزر و خراسان شمالی‌ است.

یکشنبه‌ در استان‌های ساحلی خزر، برخی‌ نقاط‌ اردبیل‌، برخی‌ نقاط‌ استان سمنان و خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی همچنین‌ ارتفاعات‌ هرمزگان رگبار پراکنده گاهی‌ همراه با رعد و برق‌ و وزش‌ باد رخ‌ خواهد داد.

این‌ هفته‌ در نوار شمالی‌ کشور هوایی‌ خنک‌ مستقر می‌شود به‌ طوری که‌ امروز، اردبیل‌، گیلان، مازندران، شمال غرب‌ و شمال شرق‌ کشور کاهش‌ ۴ تا ۸ درجه‌ای دما را تجربه‌ می‌کنند. بعد از آن در این‌ مناطق‌ روند افزایش‌ کند دما تا دوشنبه‌ و باز از سه‌شنبه‌ تا آخر هفته‌ حدود ۵ درجه‌ کاهش‌ دما رخ‌ می‌دهد و هوای خنک‌ مسقر می‌شود. برای نواحی‌ مرکزی تا دامنه‌های جنوبی‌ البرز و غرب‌ کشور تاپایان هفته‌ روند کاهش‌ نسبی‌ دما حدود ۳ تا ۵ درجه‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

دوشنبه‌ در ارتفاعات‌ شمالی‌ البرز مرکزی همچنین‌ در ارتفاعات‌ جنوب‌ استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات‌ هرمزگان رگبار و رعد و برق‌ پراکنده رخ‌ خواهد داد.

سه‌شنبه‌، با ورود سامانه‌ بارشی‌ دیگری، در شمال غرب‌ و سواحل‌ غربی‌ دریای خزر بارش‌ رخ‌ می‌دهد.

چهارشنبه‌ شمال غرب‌، سواحل‌ خزر، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی بارش‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

لازم به‌ ذکر است‌، شنبه‌ در شمال شرق‌، شرق‌، به ویژه شرق‌ استان سمنان و شرق‌ اصفهان و نیز استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی و شرقی‌ و یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در شرق‌ و شمال شرق‌ کشور وزش‌ باد شدید و گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

امروز غرب‌ خلیج‌ فارس‌ و شرق‌ دریای عمان، یکشنبه‌ خلیج‌ فارس‌ و دریای عمان، دوشنبه‌ دریای عمان و شرق‌ خلیج‌ فارس‌ مواج‌ خواهد بود و طی‌شنبه‌ و یکشنبه‌ دریای خزر مواج‌ و متلاطم‌ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه