ذرت بود داده | خواص ذرت بود داده

فواید بیشمار ذرت بود داده | باورتان ذرت بو داده این همه خواص داشته باشه

فواید بیشمار ذرت بود داده | باورتان ذرت بو داده این همه خواص داشته باشه
کدخبر : 58725

ذرت بود داده یکی از تنقلاتی است که هرکسی یک بار آن را امتحان کرده است. ذرت بو داده خواص زیادی دارید. در زیر از خواص بی نظری این خوراکی آگاه می شوید.

 ذرت بو داده یا پُف‌فیل حاصل حرارت دادن دانهٔ نوع خاصی از ذرت است. دانه ذرت بو داده حاوی پوستهٔ سختی است که شامل درون‌دانه نشاسته‌ای با رطوبت ۱۴ تا ۲۰٪ است که با گرم‌شدن هسته به بخار تبدیل می‌شود. ذرت بو داده خواص فراوانی دارد. ذرت بوداده یا پاپ کورن جزو خوردنی های سالم به حساب می آید. در ادامه خواص ذرت بو داده را می خوانید. 

ذرت بو داده

ذرت بو داده و بهبود متابولیسم و فراهم کردن انرژی:

ذرت بو داده غنی از ویتامین B است از جمله ویتامین B6 ،B3، فولات و اسید پانتوتنیک. برای تنظیم برخی فرآیندهای بدن مانند تولید انرژی و متابولیسم مواد در بدن مؤثر می باشد و سوخت و ساز را افزایش می دهد.

ذرت بو داده غنی از آنتی اکسیدان ها:

ذرت بو داده غنی از آنتی اکسیدان های کاروتنوئید ای است، که نه تنها به حفاظت از سلامت چشم کمک می کند بلکه بر بیماری ماکولا که مرتبط با بالا رفتن سن است نیز مؤثر است و با بروز التهاب در سراسر بدن مبارزه می کند و حتی ممکن است بیماری های مزمن را از بین ببرد.

 حمایت از عملکرد سالم استخوان:

ذرت بو داده حاوی فسفر، مواد معدنی است که از عملکرد استخوانی سالم محافظت می کند. منگنز یکی دیگر از مواد معدنی موجود در ذرت است که باعث داشتن استخوان های سالم می شود.

 ذرت بو داده برای کنترل سطح قند خون:

فیبر غذایی موجود در ذرت بو داده بر سطح قند خون در بدن تاثیر می گذارد. مقدار زیاد فیبری که در ذرت وجود دارد، به مدیریت قند خون و انسولین کمک می کند. کاهش نوسان در قند خون پاداش بزرگ برای بیماران دیابتی است و توصیه می شود که ذرت بو داده را در صورتی که مبتلا به دیابت هستید بیشتر مصرف کنید.

 ذرت بو داده برای مبارزه با سلول های تومور:

ذرت بو داده حاوی اسید اورسولیک است که باعث از بین رفتن انواع خاصی از سلول های تومور می شود، از این رو ذرت بو داده می تواند به درمان سرطان نیز کمک کند.

ذرت بو داده میل به غذا را کاهش می دهد:

خوردن یک کاسه ذرت بوداده جایگزین خوبی برای سایر میان وعده ها است و چون حاوی فیبر زیادی می باشد باعث می شود که احساس پر بودن و سیری کنید و در نتیجه میل به غذا را کاهش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه