وام | وام مسکن

دستور رئیس جمهور درباره وام مسکن به بانک مرکزی

دستور  رئیس جمهور درباره وام مسکن به بانک مرکزی
کدخبر : 58797

رئیس‌جمهور، بانک مرکزی را مکلف کرد که ظرف ۱۰ روز از تخلفات بانک‌های مستنکف از دستورالعمل پرداخت تسهیلات مسکن و همچنین اقدامات اولیه انجام شده برای رفع ناترازی بانک‌ها گزارشی ارائه کند.

 وام مسکن، تسهیلاتی است که برای خرید خانه به افراد اعطا می شود. وام مسکن شکل خاصی از وام تضمین شده که در آن هدف وام باید به وام دهنده مشخص شود، برای خرید دارایی هایی که باید دارایی ثابت باشند، مانند خانه یا قطعه زمین کشاورزی.  وام مسکن توسط موسسات مالی، شرکت‌های بیمه یا بانک‌ها در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار می‌گیرد. دریافت وام مسکن شرایط خاصی دارد. وام مسکن انواع مختلفی دارد. در ادامه جدید ترین خبر درباره وام مسکن رامطالعه می کنید.

 وام مسکن

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت عصر یکشنبه رئیس‌جمهوری بانک مرکزی را مکلف کرد با توجه به دستور ابتدای سال وی، مبنی بر ضرورت رفع ناترازی بانک‌ها گزارش اولیه اجرای این دستور را در نخستین جلسه هیات دولت ارائه کند.

رئیس کل بانک مرکزی به اتفاق وزیر اقتصاد، همچنین موظف شدند ظرف مدت ۱۰ روز، از بانک‌هایی که به وظایف خود در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن عمل نکرده‌اند، گزارشی تهیه و ارائه کنند.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت موضوع تامین مسکن برای دولت، به برگزاری ماهانه جلسات شورای‌عالی مسکن اشاره کرد و افزود: دولت تاکید دارد که نظام بانکی به مسئولیت‌های خود برای حل مسائل مردم عمل کند.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین حسینی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تسهیل این سفر برای زائران حسینی را از وظایف دولت عنوان کرد و گفت‌: برگزاری این رویداد بزرگ و سفر ارزان، آسان و دلنشین برای زائران، کمک و تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

آیت‌الله رئیسی «سازمان نهضت سواد آموزی» را یکی از سازمان‌های برآمده از انقلاب اسلامی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت استمرار مسیر و حرکت این سازمان در کاهش روند بی‌سوادی در کشور، خواستار اتخاذ رویکردی جهادی در این زمینه شد.

در این جلسه جواد اوجی وزیر نفت نیز با اشاره به آماده‌سازی و تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی و بهره‌برداری رسمی از آن در روز آتی، گفت: قرارداد ساخت این سازه ۱۴۰۰ تنی با شرکت‌های شل و توتال منعقد شده بود که آن را نیمه‌کاره رها کردند، اما پس از یک وقفه ۲۰ ساله این پروژه به‌دست متخصصان و مهندسان ایرانی ظرف مدت ۲ سال تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگردی نیز با اشاره به بازدید خود از یک روستا که همه بانوان آن از فعالان و شاغلین صنایع دستی هستند و محصولاتی کم‌نظیر تولید می‌کنند، بر ضرورت تقویت و حمایت از بخش صنایع دستی کشور و اقلام تولید شده در این بخش تاکید کرد.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم در این جلسه گزارشی از برگزاری نمایشگاه «روایت خدمت» و تبیین بخشی از اقدامات و خدمات دو ساله گذشته دولت در این نمایشگاه هم‌زمان با هفته دولت ارائه کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز از اقدامات این وزارتخانه در تسهیل حمل‌ونقل و جابه‌جایی زائرین زیارت اربعین در مسیرهای هوایی، زمینی و ریلی گزارش داد.

در پایان این جلسه نیز احمد مومنی دبیر هیات عالی گزینش، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این هیات ارائه کرد.

 
منبع: دنیای اقتصاد
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: