اخبار اجتماعی

قهوه از مرگ زود هنگام جلو گیری می کند

قهوه از مرگ زود هنگام جلو گیری می کند
کدخبر : 58814

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که قهوه می‌نوشند؛ ممکن است نسبت به سایرین عمر طولانی‌تری داشته باشند.

دوستداران قهوه از تحقیقات جدیدی که عادت روزانه آن‌ها رابا کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط می‌کند، خوشحال خواهند شد.

به گزارش هلتی فود، یک مطالعه جامع در چین، شواهد جدیدی به شواهد قبلی که نشان می‌داد افرادی که قهوه مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند، افزوده است. اما نتایج این تحقیق  قدری با نتایج تحقیقات قبلی تفاوت دارد، زیرا محققان در این مطالعه جدید همچنین بررسی کردند که آیا افزودن شکر به قهوه تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

نتایج این تحقیق که در طول یک دوره پیگیری هفت ساله انجام گرفت نشان می‌دهد افرادی که قهوه می‌نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند کمتر احتمال دارد جان خود را از دست بدهند، صرف نظر از اینکه آیا به نوشیدنی داغ خود شکر اضافه کرده‌اند یا خیر.

محققان در طول یک دوره مطالعه ۷ ساله دریافتند، شرکت‌کنندگانی که هر مقدار قهوه بدون افزودن مواد شیرین کننده می‌نوشیدند، ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از شرکت‌کنندگانی که قهوه نمی‌نوشیدند، جان خود را از دست داده‌اند. شرکت‌کنندگانی که روزانه ۱.۵ تا ۳.۵ فنجان قهوه شیرین شده با شکر می‌نوشیدند، نیز ۲۹ تا ۳۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار گرفته بودند. اما به گفته محققان، نتایج این تحقیق برای کسانی که قهوه خود را با شیرین کننده‌های مصنوعی شیرین کرده بودند، وضوح کمتری داشت.

در نتایج این تحقیق به این نکته اشاره شده که منظور از کسانی که قهوه شیرین شده با شکر می‌نوشند، افرادی است که معمولا حدود یک قاشق چای‌خوری به قهوه خود شکر اضافه می‌کنند، بنابراین تأثیرات ممکن است برای افرادی که بیشتر از یک قاشق شکر مصرف می‌کنند، متفاوت با نتایجی که در این تحقیق به دست آمده باشد.

محدودیت‌های تحقیق

این مطالعه از نوع مشاهده‌ای بود، بنابراین همبستگی و نه علیت را ثابت می‌کند. در حالی که متغیرهای مخدوش کننده، مانند رژیم غذایی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و سایر عوامل سبک زندگی در جریان این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته، اندازه گیری این تفاوت‌ها و تاثیر آن‌ها بر ارتباط میان مصرف قهوه و طول عمر می‌تواند دشوار باشد.

قهوه شیرین بخورید؛ اما شکر روزانه خود را افزایش ندهید

 

اگر از دم کردن روزانه قهوه لذت می‌برید، این مطالعه و سایر مطالعات نشان می‌دهد که نیازی به تلاش برای ترک این عادت نیست، حتی اگر یک قاشق شکر به قهوه خود اضافه کنید. اما گفتنی است، سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که مصرف روزانه شکر خود را به بیش از ۶ قاشق چای‌خوری در روز افزایش ندهید. در واقع این ۶ قاشق با احتساب فنجان‌های قهوه شیرین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه