قیمت دلار / قیمت سکه

سکه برای برای صعودآماده می شود

 سکه برای برای صعودآماده می شود
کدخبر : 58885

برخی از معامله‌گران باور دارند که صعود قیمت طلا تا سطح ۱۹۳۸ دلار ممکن است بر روی نوسانات بازار سکه در داخل ایران اثر بگذارد و به صف خریداران سکه امامی بیفزاید.

به گزارش رصد اقتصادی پلاس، فعالان‌اقتصادی معتقدند در بازار امروز چهارشنبه ۸‌ شهریور ماه، قیمت سکه امامی ممکن است از سمت بازار جهانی طلا  تحریک شود.

آنطور که بررسی ها نشان می دهد قیمت اونس طلا روز سه شنبه توانست به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر برسد و با رشد تقریبا ۱۸ دلاری مرز ۱۹۳۸ دلار را فتح کند.

برخی از فعالان بازار باور دارند که نزدیک شدن اونس طلا به ۱۹۴۰ دلار برای فلز گرانبهای جهانی پر اهمیت است و در صورتی که بالای این محدوده تثبیت دهد، ممکن است در گام‌های بعدی دوباره به سمت مرز ۱۹۷۰ دلار حرکت کند.

بررسی ها حکایت از آن دارد که رشد قیمت طلا در وقع پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا رخ داد، بر اساس این گزارش تعداد موقعیت باز اشتغال با کاهش ۳۳۸ هزار نفری به ۸.۸۲۷ میلیون نفر در ماه جولای رسید، با انتشار این گزارش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت چرا که بازدهی اوراق خزانه با نرخ بهره فدرال رزرو رابطه مستقیم دارد و مشاهده اثر گزاری سیاست های فدرال رزرو بر بازار کار باعث شد تحلیلگران پیش بینی کنند که فدرال رزرو ممکن است چرخه انقباضی سیاست های پولی را متوقف کند، تعدیل انتظارات از اقدامات فدرال رزرو باعث کاهش بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده شد و از آنجا که قیمت طلا به عنوان یک دارایی بدون بازدهی رابطه معکوس با بازدهی اوراق قرضه دارد، قیمت اونس جهانی طلا در جهت معکوس افزایش یافت.البته گزارش های فدرال رزرو و آمار اقتصادی ایالات متحده مهم ترین عواملی هستند که می توانند در روز پنج شنبه و جمعه جهت حرکت شاخص دلار و انس طلا را مشخص کنند.

در  شرایط کنونی به نظر می‌رسد تقویت انتظارات برای رشد اونس طلا موجب شده است که فشار فروش در بازار سکه امامی محدودتر شود و فلز گرانبهای داخلی در برابر افت قیمت به زیر ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مقاومت کند.

البته، قیمت دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب نوسان محدودی را تجربه کرد و با ۴۹ هزار و ۱۲۰ تومان به فروش رسید.

برخی از فعالان می‌گفتند تا زمانی که اسکناس آمریکایی بالای مرز ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت ندهد نوسان افزایشی قابل توجه در بازار سکه دور از انتظار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: