• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • فناوری
  • تیم‌های ملی کشتی آزاد و بدمینتون دانشجویان پسر و دختر از روسیه به ایران بازگشتند؛ دانشجویان دانشگاه تهران طلایی و نقره‌ای شدند | ایران اولین مدال‌های خود در مسابقات جهانی بدمینتون را کسب کرد​

دانشگاه تهران

تیم‌های ملی کشتی آزاد و بدمینتون دانشجویان پسر و دختر از روسیه به ایران بازگشتند؛ دانشجویان دانشگاه تهران طلایی و نقره‌ای شدند | ایران اولین مدال‌های خود در مسابقات جهانی بدمینتون را کسب کرد​

تیم‌های ملی کشتی آزاد و بدمینتون دانشجویان پسر و دختر از روسیه به ایران بازگشتند؛ دانشجویان دانشگاه تهران طلایی و نقره‌ای شدند | ایران اولین مدال‌های خود در مسابقات جهانی بدمینتون را کسب کرد​
کدخبر : 58950

تیم‌های ملی کشتی آزاد و بدمینتون دانشجویان پسر و دختر از روسیه به ایران بازگشتند که در میان آنها دانشجویان دانشگاه تهران توانستند مدال‌های طلا و نقره مسابقات را کسب کنند و همچنین نمایندگانی از ایران برای اولین بار توانستند در یک مسابقه جهانی در رشته بدمینتون بدرخشند و به مدال دست یابند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، تیم‌های ملی کشتی آزاد و بدمینتون دانشجویان پسر و دختر شرکت‌کننده در فستیوال بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی روسیه با کسب نتایج غرورآفرین به کشورمان بازگشتند.

تیم ملی کشتی آزاد که با عنوان دانشگاه فردوسی مشهد در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، موفق به کسب یک مدال طلا توسط سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، دو مدال نقره توسط امیر رضا طاهرخانی در وزن ۷۹ کیلوگرم و هامون محمود جانلو در وزن ۸۶ کیلوگرم و سه برنز توسط محمد آذر پیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدرضا عسگرپور در وزن ۷۴ کیلوگرم و سید فردین حیدری در وزن ۶۵ کیلو و کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات شدند.

سالار حبیبی که در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا رسیده و هامون محمود جانلو نیز که در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یافته است، دانشجوی دانشگاه تهران هستند.

همچنین تیم ملی بدمینتون دانشجویان پسر و دختر که با عنوان دانشگاه تهران در این مسابقات حضور داشت، موفق به کسب دو مدال شد. رومینا تاجیک در انفرادی زنان موفق به دریافت مدال برنز شد و نیما رستم‌پور به مدال نقره انفرادی مردان رسید. 

این اولین بار است که تیم بدمینتونی از ایران در مسابقات جهانی به مدال می‌رسد.

دکتر رضا نوری، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه تهران درباره این دستاورد ورزشی اظهار داشت: در مسابقات جهانی رشته بدمینتون، چه در سطح دانشجویان و چه در سطح ملی، تا کنون مدالی نداشته‌ایم. بنابراین مدال‌هایی که در مسابقات جهانی یکاترینبورگ روسیه  به دست آورده‌ایم یک دستاورد مهم برای کشور است.

دکتر شهزاد طهماسبی بروجنی دانشیار دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران سرپرست تیم‌های ملی بدمینتون دانشجویان پسر و دختر در فستیوال بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی بود و دکتر بهاره محمودیه بازیکن سابق تیم ملی و دانش‌آموخته دانشگاه تهران سرمربی تیم ملی دختران بودند.

فستیوال بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی از ۲۸ مرداد به میزبانی کشور روسیه در شهر یکاترینبورگ آغاز شده است و تا ۹ شهریور ماه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه