کیفیت خدمات پس از فروش سایپا پایین است و مردم معترض هستند

کیفیت خدمات پس از فروش سایپا پایین است  و مردم معترض هستند
کدخبر : 59121

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد مردم از خدمات پس از فروش شرکت سایپا و پاسخگویی ضعیف برخی از نمایندگی‌های این شرکت گفت: این نارضایتی به انحصاری که در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد بازمی‌گردد. وقتی مشتری منت فروشنده خودرو را می‌کشد معلوم است فروشنده هر طور که بخواهد مشتری را بازی می‌دهد.

 

احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره انتقاد مردم از خدمات پس از فروش شرکت سایپا و پاسخگویی ضعیف برخی از نمایندگی‌های این شرکت گفت: این نارضایتی به انحصاری که در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد بازمی‌گردد. وقتی مشتری منت فروشنده خودرو را می‌کشد معلوم است فروشنده هر طور که بخواهد مشتری را بازی می‌دهد.

وی افزود: وقتی این شرکت احساس کند در صنعت خودروسازی رقیب دارد قطعاً در ارائه خدمات پس از فروش تلاش می‌کند رضایت مشتری را به دست آورد. کیفیت خدمات پس از فروش یکی از فاکتورهای مهم در سنجش میزان رضایت مشتریان محسوب می‌شود ولی تا زمانی که انحصار وجود دارد همچنان ادامه این رفتارها مشاهده خواهد شد و قوت خود باقی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده باید نسبت به اینگونه رفتارها ورود داشته باشد و با مراکز و نمایندگی‌های کم‌کار برخورد کند و یا اینکه شرکت را مجبور به رعایت مشتری‌مداری کند. 

علیرضابیگی با بیان اینکه دولت در صنعت خودروسازی ذی‌نفع است، گفت: وقتی خود دولت ذی‌نفع است چطور می‌توان انتظار اصلاح شرایط را داشت؟! شرایط صنعت خودروسازی و نبود زیرساخت‌های نظارتی سبب شده تا مردم از خودروسازان داخلی ناامید و سرخورده شوند. متأسفانه توان اجابت درخواست‌های مردمی وجود ندارد و یا حداقل نشانه‌هایی از از اصلاح صنعت خودروسازی کشور دیده نمی‌شود. 

وی در پایان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اهداف برنامه هفتم به درستی محقق شوند لازم است بسترهای نظارتی تقویت شوند و همچنین برای افزایش درآمدهای کشور در پنج سال آینده می‌توان برروی توان صنعت خودروسازی حساب باز کرد اما به شرط ارتقای کیفیت محصولات و خدمات.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه