سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

تعیین تکلیف کانتینرهای رسوبی قبل از 1401 تا یک ماه آینده

تعیین تکلیف کانتینرهای رسوبی قبل از 1401 تا یک ماه آینده
کدخبر : 59607

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: پیش بینی شده در مدت یک ماه، کانتینرهای قبل از سال ۱۴۰۱ از بندر شهید رجایی خارج و در مزایده‌هایی که عمدتاً فوق العاده تعیین تکلیف کنند.

تبه گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی سید عبدالمجید اجتهادی، در حاشیه نشست تخصصی تعیین تکلیف کالاهای متروکه استان هرمزگان اظهار کرد: متعاقب حضور معاون اول رئیس جمهور در بنادر شهید رجایی و باهنر و همچنین جلسه‌ای که در تهران برگزار شد، به برخی از وزرا و روسای دستگاه‌ها از جمله سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی ماموریت داده شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: طبق برآوردی که از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی و ناظر گمرکات استان هرمزگان صورت گرفت ۱۰ هزار کانتینر و ۳۲۰۰ اظهارنامه متروکه وجود دارد که 186 کانتینر مربوط به قبل سال ۹۶ و 3000 کانتینر نیز  تا سال ۱۴۰۱ بوده، مابقی آن نیز مربوط به ۱۴۰۲ است که باید سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی گفت: اداره کل اموال تملیکی در استان هرمزگان هرچند اداره کل ویژه است اما تعداد نیروی و امکانات آن پاسخگوی تعیین تکلیف این میزان کانتینر نیست بنابراین با توجه به مهلت‌های زمانی که برای تعیین تکلیف کالاها تعیین شد، هیئت مدیره سازمان مصوب کرد از ظرفیت دیگر استان‌ها استفاده شود.

اجتهادی ادامه داد:  لذا پیرو برنامه عملیاتی که در تهران تصویب شد از استان های همجوار یا استان‌های مرکزی که این ظرفیت را داشتند دعوت به عمل آمد و مدیران کل و کارشناسان مربوطه  سه روز در استان هرمزگان و در اداره کل بنادر استان مستقر شدند که با یک کار جهادی و همفکری و همگرایی که ایجاد شد بتوانیم این تعداد کانتینر را از بندر خارج  و آنها را در پایانه‌های اختصاصی سازمان، تعیین تکلیف کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: طی سه روز گذشته موضوع آموزش و هماهنگی همکاران صورت گرفت و آمادگی داریم روزانه ۵۰۰ کانتینر را خارج و به سمت پایانه‌های اختصاصی سازمان هدایت کنیم.

 وی بیان کرد: بین همکاران در استان‌ها تقسیم کار شد و هر استان تعدادی از کانتینرها و اظهارنامه‌ها را تقبل و تعیین تکلیف می کند.

 اجتهادی اظهار کرد: پیش بینی شده در مدت یک ماه، کانتینرهای قبل از سال ۱۴۰۱ از بندر شهید رجایی خارج شود و همکاران در استان ها طی دو تا سه ماه آینده آنها را با اخذ مجوز و ارزیابی که باید صورت بگیرد در مزایده‌هایی که عمدتاً فوق العاده تعیین تکلیف کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: همچنین پیش بینی می شود عمدتاً تعداد زیادی از کانتینرهایی که مربوط به سال ۱۴۰۲ است اعاده متروکه شود به همین دلیل در بندر شهید رجایی تعیین تکلیف خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه