بانک تجارت

همراهی آرام در تجارتی امن با همراه بانک تجارت

همراهی آرام در تجارتی امن با همراه بانک تجارت
کدخبر : 59974

ویژگی مهم محصول همراه بانک تجارت این است که با استفاده از دارابودن امکان تایید اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند، این اپلیکیشن هم می‌تواند به عنوان راهی امن برای ورود به حساب کاربری قرار بگیرد. مزیت منحصربفرد بعدی هم از اسکن کارت‌هاست که استفاده کنندگان از این خدمت می‌توانند با اضافه کردن کارت‌های مبدا و مقصد به سابقه کارت‌ها، تنها با داشتن شماره همراه مقصد انتقال وجه به حساب مقصد را در آرام‌ترین و امن‌ترین محیط بانکی انجام دهند.

به گزارش رصد اقتصادی، مشتریان بانک تجارت می‌توانند با با داشتن حساب‌اینترنتی بانک‌تجارت (نام‌کاربری یا کدملی) وارد همراه بانک تجارت شده و کلیه امور بانکی خود از انتقال وجه و امور مرتبط با چک و وام گرفته تا پرداخت‌هایی نظیر قبض تلفن، خرید بسته‌های اینترنت و خرید شارژ انجام دهند. همراه بانک تجارت به دلیل دارابودن مزیت‌های عالی، به عنوان همراهی آرام و حسابداری مطمئن در تجارتی امن به متقاضیان توصیه می‌شود.

معرفی همراه بانک تجارت

همراه بانک تجارت برای ورود شما به حساب کاربری سه حالت مختلف در نظر گرفته: ورود با وارد کردن رمز (یا استفاده از حسگر اثر انگشت)، ورود با کارت‌های شتابی و ورود آفلاین.

برای استفاده از حالت آفلاین باید ابتدا وارد همراه بانک شوید و سپس در قسمت تنظیمات گزینه ورود آفلاین را فعال کنید. این قابلیت همانطور که از نامش پیداست برای زمان‌هایی کاربرد دارد که به شبکه دسترسی ندارید. توجه داشته باشید که در این حالت سایر کارهای بانکی از طریق اپلیکیشن قابل انجام نیست و فقط می‌توانید سوابق تراکنش‌هایتان را مشاهده کنید.

اگر هم می‌خواهید از خدمات بانکی بدون اینکه اینترنت داشته باشید، استفاده کنید کافیست بعد از وارد کردن کد ملی و رمز عبور و به نمایش در آمدن پیغامی مبنی بر عدم اتصال به اینترنت، گزینه ارتباط پیامکی را انتخاب کرده تا برخی از خدمات را از طریق همراه بانک دریافت کنید.

همراه بانک تجارت رابط کاربری ساده‎ و خلوتی دارد که ترکیب رنگی غالب سفید، آبی پررنگ و آبی فیروزه‌ای و استفاده حداقلی از نوشته‌ها سبب شده که از حضور در آن احساس آرامش داشته باشید، و این نکته بسیار مهمی برای اپلیکیشن‌های پر از خدمات همراه بانک به شمار می‌آید که خوشبختانه بانک تجارت به خوبی از پس آن برآمده است. 

نحوه دریافت موجودی بانک تجارت

پیشرفت بانکداری الکترونیکی و از سوی دیگر قدرت‌نمایی اپلیکیشن‌های خدمات پرداخت همچون آپ و 724 بانک‌ها را مجبور کرد که تا قافیه را کاملا نباخته و مشتریان قدیمی‌شان را از دست نداده‌اند، دستی به سر و روی اپلیکیشن‌های همراه بانک خود بکشند. این حرکت اجباری سبب شد که امروز شاهد اپلیکیشن‌های همراه بانکی باشیم که عمدتا از کیفیت و خدمات مطلوبی برخوردارند.

نسخه جدید همراه بانک تجارت در دسته همین اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد، محصولی با نیم‌نگاهی به همراه بانک‌های رقبا که تجربه کاربری مطلوبی از امور بانکی برای مشتریانش رقم زده تا به اپلیکیشن دیگری برای انجام کارهای بانکی نیاز نداشته باشند. این تجربه خوب و خوشایند از بدو کار و صفحه ورود اولیه خودش را نشان می‌دهد.

اگر در همراه‌بانک تجارت در بخش حساب‌ها هستید، کافی است روی دکمه «موجودی» کلیک کنید. برای دریافت موجودی حساب بانک تجارت، با انتخاب شماره حساب موردنظرتان و زدن دکمه موجودی می‌توانید مانده حساب بروز شده بانک تجارت خود را مشاهد کنید. نیازی به وارد کردن مجدد رمز یا رمز دوم یا کسر از حساب نیست و به سادگی موجودی حساب به نمایش درمی‌آید.

اگر در بخش کارت‌های همراه بانک تجارت هستید، دکمه «موجودی» را فشار دهید. برای دریافت موجودی کارت بانک تجارت، بعد از انتخاب کارت تجارت موردنظر خود با زدن دکمه موجودی نیاز به وارد کردن رمز دوم کارت خود دارید. رمز دوم یا پویای کارت خود را می‌توانید  از دو روش پیامکی یا اتصال مستقیم به برنامه همراز دریافت کنید. بعد از وارد کردن رمز دوم کارت خود و زدن دکمه ارسال، می‌توانید مانده موجودی کارت بانک تجارت خود را مشاهده کنید.

مزایا و معایب همراه بانک تجارت

از جمله این مزایا می‌توان به؛ ورود امن همراه‌بانک از طریق اثر انگشت، امکان برگشت به مرحله قبل‌تر و صفحه اصلی رد یک دکمه، افزودن کارت‌های مبدا و مقصد تنها از طریق اسکن کارت، دانلود همراه‌بانک از طریق کد# *788*88، امکان انتقال وجه به حساب مقصد تنها با داشتن شماره همراه مقصد، عدم نیاز به نام کاربری و رمز عبور برای ورود به همراه بانک، پیاده‌سازی ماشین حساب در تمام مراحل حسابداری مبلغی، حذف موردی سوابق تراکنش، استفاده از فضای ابری برای ذخیره عملیات همراه بانک و نمایش در سایر دستگاه‌های مشتری، طراحی کلید ساده و سریع برای اتصال به همراز (سامانه رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت) اشاره کرد.

همراه بانک

تجارت امکانات ویژه و جالب دیگری هم برای مشتریان این بانک دارد، از جمله این که روی نقشه کلیه شعب بانک تجارت در دور و اطراف را به شما نشان می‌دهد. خصوصیت جالب دیگر هم «تکانک» نام دارد که خرید شارژ سیم‌کارت را به آسانی آب خوردن کرده. کافیست با ورود به حساب کاربری گوشی را تکان بدهید که شارژ سیم‌کارت دریافت کنید، البته اگر از قبل تنظیمات لازم را اعمال کرده باشید. فعالسازی پیامک تراکنش‌ها هم از طریق همراه بانک تجارت امکان‌پذیر است.

البته معایبی برای این همراه بانک مطرح شده است که شما هم مانند ما پس از خواندن آنها معتقد خواهید بود که پیشنهاد ارتقاء برای یک همراه بانک منحصر به‌فرد مانند همراه بانک تجارت به شمار می‌آید. نداشتن امکان پرداخت جریمه خودرو، عدم امکان پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق وارد کردن شماره‌تلفن، نداشتن داشبورد مدیریتی برای دسته‌بندی اطلاعات واریز و برداشت هر حساب و فیلتر آن بر اساس ماه و سال، نداشتن ارتباط با مرکز پشتیبانی، گفت‌وگوی آنلاین در داخل اپلیکیشن از طریق چت با پشتیبانی، عدم نمایش معادل تومانی و حروفی وجه هنگام وارد کردن مبلغ در منوی انتقال وجه برای پرهیز از اشتباه، عدم مشاهده مانده سقف انتقال وجه روزانه و ماهیانه هنگام انتقال ‌وجه‌های پایا و ساتنا، اضافه شدن توضیحات برای تراکنش‌ها، عدم دریافت رمز پویا داخل برنامه همراه بانک نمونه‌هایی از پیشنهاداتی است که به عنوان معایب برای تقویت همراه‌بانک تجارت مطرح شده است. 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که همراه بانک تجارت تجربه خوب و ساده‌ای از انجام امور بانکی برای کاربرانش فراهم کرده تا بتوان آن را یک همراه بانک امن، قابل اتکا و مدرن توصیف کرد. البته همچنان مسیر تکامل برای این اپلیکیشن همراه بانک ادامه دارد و هنوز مشکلات و نقص‌هایی (که بالاتر اشاره شد) هستند که باید با به‌روزرسانی برطرف شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه