بانک شهر |

حمایت‌های بانک شهر از توسعه زیرساخت‌های شهری و خانوارهای ایرانی

حمایت‌های بانک شهر از توسعه زیرساخت‌های شهری و خانوارهای ایرانی
کدخبر : 60086

بانک شهر برای بهره‌مندی شهروندان از خدمات برتر شهری اقدامات گسترده‌ای را با شهرداری‌ها در جهت رفع نیازها با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر به انجام رسانیده است. این بانک همواره جهت رفع نیازهای اولیه جوامع شهری و خدمت‌رسانی به حمایت از برنامه‌های شهرداری‌ها از طریق تامین منابع مالی برای شتاب از ظرفیت‌های بازار پول و سرمایه به انجام می‌رساند.

به گزارش رصد اقتصادی، بانک شهر همکاری‌های خود را با شهرداری‌ها گسترده‌تر کرده است تا به عنوان مشاور مالی در کنار مدیریت شهری قرار بگیرد تا استفاده آنها از ظرفیت های بازار پول و سرمایه شتاب گیرد. طبق تعریف سازوکار ارتباط و همکاری در دوره جدید مدیریتی در بانک شهر تلاش شده است، شهرداری ها از یک سازمان صرفا تسهیلات گیرنده از شبکه بانکی به یک سازمانی ارزش افزا برای شهر و شهروندان تبدیل شوند.

شهرداری‌ها توانسته‌اند با ارائه خدمات نوین و متنوع شهری، شاخصه های کیفیت زندگی شهروندان را بهبود بخشد و بانک شهر در این مسیر با حمایت از این نهاد خدماتی و اجتماعی سطح رضایتمندی شهروندان را تقویت داده و در ایجاد توسعه پایدار شهری نقشی مهم داشته باشد.

بنابر اعلام معاونت شهرداری‌های بانک شهر، برای بهره‌مندی شهروندان از خدمات برتر شهری هم اکنون ظرفیت روش های نوین تامین مالی همانند اوراق صکوک، اوراق اجاره و اوراق مرابحه در این بانک وجود دارد که قطعا با هم‌افزایی بیشتر، افزایش تعاملات دو سویه و تقویت همکاری مؤثر میان این دو نهاد می‌توان ضمن ایجاد رشد و توسعه اقتصادی شهری شاهد خدمت رسانی شایسته به شهروندان در سراسر ایران اسلامی باشیم.

موضع حمایتی بانک شهر از توسعه زیرساخت‌های شهری خصوصا در حوزه حمل‌و نقل عمومی پایتخت به‌گونه‌ای مثبت ارزیابی می‌شود که رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تقدیر از اینگونه فعالیت‌های بانک شهر از مدیریت این بانک می‌خواهد تا علاوه بر نقش آفرینی در توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی پایتخت به اجرای پروژه های بزرگ دیگر همچون بزرگراه سازی نیز ورود کند.

بانک شهر می تواند یکی از سرمایه گذاران جدی در حوزه حمل و نقل عمومی تهران باشد. این بانک به خصوص در بحث تامین منابع مالی برای ساخت خطوط مترو، خرید واگن و اتوبوس و حتی درحوزه پرداخت الکترونیک در اتوبوس و تاکسی ها، می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کند. براین اساس، ارتباط تنگاتنگی میان این بانک و مدیریت شهری پایتخت وجود دارد؛ این مهم می تواند هم مسائل و مشکلات کلانشهر تهران را به درستی مرتفع سازد و هم بانک شهر به رسالت اصلی خود که فعالیت تخصصی در حوزه شهری است به نحوه شایسته بپردازد.

حمل و نقل عمومی پایتخت به دلیل عقب ماندگی هایی که در 6 سال اخیر رخ داده، نیاز به پشتیبانی و حمایت خوب مالی و سرمایه گذاری مناسب دارد. در این مسیر نقش خدمات نوآورانه بانکی و نگاه حمایتی به حوزه مدیریت شهری که وجه تمایز بانک شهر می‌باشد، احساس می‌شود. متاسفانه بانک های کشور به دلایل متعدد نقش چشمگیری در توسعه زیر ساخت های شهری نداشته اند اما ظرفیت های بانک شهر و اقدامات این بانک طی یک دهه گذشته آن را از سایر بانک ها متمایز کرده است. 

تأثیر موسسه مالی و اعتباری شهر بر حوزه عملکرد شهرداری‌ها و نیاز روزافزون به آسان شدن و بهره‌برداری از سایر ظرفیت‌ها و خدمات مالی و اعتباری و گسترش دایره مشتریان داخلی و خارجی هم‌زمان با پیگیری‌های فراوان مدیران ارشد شهرداری تهران و کلان‌شهرها و افزایش سرمایه توسط سهام‌داران تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال، موجب شد بانک شهر در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را به‌عنوان یک بانک مستقل رسماً آغاز کند.

بانک شهر در طول سالهای فعالیت خود با وجود تعریف جایگاه حمایت از منابع و طرح‌های توسعه‌ای شهری، اقدامات و ارائه خدمات روزمره مالی خود را در شبکه بانکی کشور کاهش نداده است به طوری که در با عمل به وام‌های تکلیفی و حمایتی همچون پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، فرزندآوری و ازدواج طی پنج ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر مبلغ و تعداد رشد چشمگیری به ثبت رسانده است.

این بانک در سال جاری سهم نقش قابل توجه و بسزایی در پرداخت وام های قرض الحسنه به متقاضیان واجد شرایط در شبکه بانکی ایفا کرده است. از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه 5 هزار و چهارصد و شصت و یک فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت شده است.همچنین، پرداخت 2 هزار و ۶۷۵ فقره تسهیلات ازدواج با هدف کمک به جوانان در تشکیل بنیان خانواده و کاهش هزینه های ازدواج در کنار پرداخت ۳ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در راستای حمایت از خانواده های ایرانی و جوانی جمعیت در این بانک پرداخت شده است.

علاوه بر این، پرداخت تسهیلاتی همچون؛ پذیرندگان پایانه های فروشگاهی، کمک به واحدهای تولیدی، ودیعه مسکن، پروژه های شهری، فعالان حوزه سلامت و ... در شعب این بانک رشد چشمگیری داشته است و این بانک درصدد می‌باشد تا در آینده نزدیک سهم بیشتری را به حمایت و تامین منابع مالی خانوارهای کم‌درآمد در زمینه‌های تامین معیشت، اشتغالزایی، فرزندآوری و ودیعه مسکن اختصاص بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه