پیش بینی بورس| بورس فردا

بورس فردا سبز خواهد بود یا قرمز؟| پیش‌بینی بورس فردا 29 مهر 1402

بورس فردا سبز خواهد بود یا قرمز؟|  پیش‌بینی بورس فردا 29 مهر 1402
کدخبر : 60572

بازار بورس چهارشنبه بدون تغییر به کار خود پایان داد تا شاخص کل بورس تهران با تغییرات هر چند کم در هفته گذشته در محدوده‌های 2 میلیون واحدی قرار گرفته باشد.

به گزارش رصد اقتصادی، پیش بینی بورس برای هفته آینده را در ادامه بخوانید. آیا پیش بینی بورس امکام دارد؟ ارزش معاملاتی نیز همچون روزهای پیشین روی اعداد و ارقام کمتر از 3 هزار میلیارد تومانی برای معاملات نقد بازار بورس تهران رقم می‌خورد. در بازار پایان هفته­ای نماد بانک ملت با انتشار گزارش شش ماهه حسابرسی نشده خود رخ مثبتی داشت و جز معدود نمادهایی بود که تأثیر مثبتی روی شاخص کل بورس تهران داشت. در مقابل خودرو، اخابر، خساپا و نماد ذوب نمادهایی بودند که تلاش خود را برای منفی نگه داشتن شاخص کل به کار بردند.

 

 در جریان هفته گذشته و همچنین هفته پیشین آن گروه انبوه سازی و مستغلات با وجود این که ارزش معاملات پایینی برای بازار سرمایه رقم خورده بود جز سه گروه بر تر بازار از نظر ارزش معاملاتی بود و نمادهای این گروه حتی در روزهای بد بازار تا صف خرید هم پیش می‌رفت. این گروه در روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی هفته پیش با ثبت ارزش معاملاتی بیش از 407 میلیارد تومانی جایگاه اول برترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و گروه حمل و نقل و گروه خودرو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند تا گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی‌ها به ترتیب با ارزش معاملاتی 230 و 176 میلیارد تومانی در رتبه‌های بعدی این ارزش گذاری قرار گرفته باشند.

 همچنین در انتهای هفته گذشته شرکت کنتورسازی ایران با نماد آکنتور پس از هفت سال بالاخره برای تصویب صورت‌های مالی خود آگهی دعوت به مجمع عمومی را منتشر کرده است. تا به بررسی صورت‌های مالی بپرداز و باز هم به چرخه معاملات در بازار سرمایه باز گردد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در روزهای پایانی هفته گذشته عنوان کرده که کلیات لایحه سال آینده آماده شده و پس از تصویب برنامه هفتم توسعه، تقدیم مجلس خواهد شد.

 وزیر نفت نیز در آخرین مصاحبه خود با خبرنگاران گفته است که بنزین داریم؛ اما کم. اوجی همچنین در درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت عنوان داشته است که در حال مطالعه‌ایم و هنوز به قطعیتی نرسیدیم.

 

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

 شاخص همچنان در محدوده‌های 2 میلیون واحدی قرار دارد محدوده‌ای که از منظر تکنیکالی پایین‌تر از میانگین 55 روزه خود است میانگینی که تا یکشنبه هفته پیش به عنوان سطح حمایتی در حال عمل کردند بود و تکنیکالیست‌ها بازار اعتقاد داشتند این سطح می‌تواند روند بازار را تغییر دهد اما با شروع جنگ در خاورمیانه شاهد افت بیش از 51 هزار واحدی در شاخص کل بودیم و خروج بیش از 1440 میلیارد تومانی پولی حقیقی‌ها در یک روز اتفاق افتاد و مسیر بازار را تغییر دارد.

 البته نباید این موضوع را در نظر نگرفت که اهالی تکنیکالیست بازار همچنان به دنبال پیدا کردن سیگنال‌های خوب برای برگشت شاخص کل هستند تا از فرصت‌های احتمالی نهایت استفاده را داشته باشند.

 از همین رو این گروه از فعالیت بازار سرمایه در خصوص وقوع واگرایی دوم در شاخص کل و اندیکاتور RSI صحبت می‌کنند و این انتظار را دارند که بازار رخ مثبتی از خود را نشان دهد و همچنین اهالی بنیادی کار بازار چشم به گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها دوخته‌اند تا مسیر درست در بازار را پیدا کنند.

 از سویی هم چشم بازار به اتفاقات منطقه‌ای است و بازار در حال رصد مداوم اخبار و حواشی جنگ در خاورمیانه است.

پیش بینی بورس

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه