حقوق بازنشستگان| همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان| آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان امکان پذیر است؟

خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان| آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان امکان پذیر است؟
کدخبر : 60575

یک کارشناس مسائل تأمین اجتماعی گفت: وقتی پرداخت منصفانه انجام شود دیگر نیازی به متناسب‌سازی نیست. متناسب‌سازی برای جبرانِ قدرتِ خرید از دست رفته است اما وقتی حقوق را طبق آنچه فرد مستحقِ ان است پرداخت کنیم دیگر نیازی به متناسب‌سازی نیست.

به گزارش رصد اقتصادی،لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان مخافان و موافقانی دارد. آیا در برنامه هفتم توسعه حقوق بازنشستگان همسان سازی میشود؟  خبر جدید از همسان سازس حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید. تغییر مبنای محاسبه‌ی مستمری از ۲ سال به ۵ سال یکی از آن تصمیماتِ مناقشه برانگیزِ لایحه برنامه‌ توسعه هفتم است. تصمیمی که البته گفته شده با مخالفت‌های بسیار از متن لایحه برنامه هفتم حذف شده است، اما برخی نمایندگان همچنان از آن دفاع می‌کنند. 

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر اصلاحاتِ پارامتریک صندوق‌های اجتماعی گفته: «ما وقتی می‌گوییم مثلاً حقوق بازنشسته به جای دو سال آخر بشود ۵ سال آخر علت این است که می‌خواهیم از یک فساد عظیمی که در این مدل ۲سال اکنون دارد اتفاق می‌افتد جلوگیری کنیم که افراد طی ۲۸ سال در یک سطح حقوق دریافت می‌کنند بعد در ۲ سال آخر با زدوبند یک پست غیرواقعی می‌گیرند، حقوق بالا دریافت می‌کنند و پس از آن این حقوق بالا را سال‌ها به صندوق تحمیل می‌کنند.»

 

عنابستانی البته در ادامه تأکید کرده که با اجرای همسان‌سازی می‌توان از مشکل کاهش حقوق بازنشستگان جلوگیری کرد؛ او گفته بود: «در بحث افزایش متوسط حقوق از ۲ سال به ۵ سال آورده بودیم که باید به نحوی اجرا شود که حقوق بازنشسته کمتر از ۹۰ درصد دریافتی خودش در زمان اشتغال نشود، یعنی آن بحث همسان‌سازی که بازنشسته‌ها به دنبال آن هستند». 

 
 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • اوا
    0

    نمیشه زودتر واریز بشه؟

  • الهام
    0

    خبر خوبی بود

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه