بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان چه زمانی واریز میشود؟ | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اینجا بخوانید

حقوق بازنشستگان چه زمانی واریز میشود؟ | جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را اینجا بخوانید
کدخبر : 60605

نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی،  حقوق بازنشستگان در سالهای اخیر همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. علیرغم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بسیاری برخی از آنها می‌گویند حقوقشان کفاف حدود ۱۰ روز زندگی در یک ماه را می دهد. دولت وعده داده که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند. تازه ترین خبر درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است.

رمضانعلی سنگدوینی در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

سنگدوینی گفت: همچنین مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده است.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده و قرار است براساس جدول اعلامی سازمان، تا روز پایانی ماه مستمری تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان براساس حروف الفبا انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه