هواشناسی تهران | هواشناسی فردا | هواشناسی ایران | هواشناسی امشب

هشدار خیلی مهم هواشناسی / رگبار شدید در راه این استان ها

هشدار خیلی مهم هواشناسی / رگبار شدید در راه این استان ها
کدخبر : 60699

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواسط روز سه شنبه هفته جاری وارد استان شده و رگبار و رعد و برق را به همراه دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواسط روز سه شنبه هفته جاری وارد استان شده و رگبار و رعد و برق را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز شنبه بیان کرد: از اواسط روز سه شنبه، ورود سامانه بارشی، سبب رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان و وزش باد متوسط تا شدید در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خواهد شد.

وی افزود: طی امروز رشد ابر و احتمال رگبارهای پراکنده در برخی از مناطق به ویژه مناطق شرقی و جنوب شرقی دور از انتظار نیست.

سبزه زاری با پیش بینی روند کاهش یک تا 2 درجه ای درجه ای دما برای فردا یکشنبه ادامه داد: در شبانه روز گذشته آبادان با 38.9 و ایذه با 15.4 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز 36.5 و حداقل 22.7 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی و وقوع گرد و غبار همرفتی از روز پنجشنبه تا جمعه هفته گذشته هشدار سطح زرد صادر کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز کشور و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز مناطقی از استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان و شرق استان کرمان گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد را خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز در دامنه‌های البرز در مازندران هم رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد.

وی افزود: روز دوشنبه در سیستان وبلوچستان هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

به گفته رفیعی، روز سه‌شنبه به تدریج سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود و استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان، مرکزی، قم،البرز و تهران بارش باران به شکل رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد را تجریه می‌کنند.

کارشناس هواشناسی گفت: چهارشنبه گستره بارش‌ها جنوب غرب و استان‌های لرستان، مرکزی، قم و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را در بر می‌گیرد.

رفیعی بیان کرد: با توجه به نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، روز چهارشنبه مناطقی از سواحل شمالی، شمال غرب خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده همراه با وزش باد دارند و کاهش موقتی دما هم در این مناطق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه از میزان بارندگی‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و بارش‌ها به شرق و جنوب شرق کشور محدود خواهد شد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: آب‌های خلیج فارس روزهای یکشنبه و دوشنبه و آب‌های خزر هم روز چهارشنبه مواج و متلاطم می‌شود.

رفیعی آسمان امروز تهران را قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۲۶ درجه خواهد شد و کمینه دما نیز به ۱۶ درجه رسید.

به گفته کارشناس هواشناسی خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با ۲ درجه بالای صفر و اردبیل با ۳ درجه بالای صفر شد و گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز اهواز با دمای ۲۷ درجه بالای صفر به ثبت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه