بهترین برند موتورهای خارجی آسانسور

بهترین برند موتورهای خارجی آسانسور
کدخبر : 60721

کشورهای آلمان و ایتالیا از پیشگامان صنعت ساخت موتور آسانسور می باشند.

موتور آسانسور قلب تپنده آن است. اگر تابلو فرمان را به مغز آسانسور تشبیه کنیم، موتور قلب آن خواهد بود. از اینرو دانستن انواع آن و برندهای مطرح سازنده دارای اهمیت بسزایی بوده تا بتوان در صنعت ساختمان، با هزینه معقول کیفیت مناسبی را تامین نمود. استفاده از موتور گیرلس یا گیربکس دار، مزایا و معایب هر یک، نوع کاربری مورد انتظار از مواردی است که شرح خواهیم داد.

بهترین موتور خارجی آسانسور را از کجا بخریم؟

کشورهای آلمان و ایتالیا از پیشگامان صنعت ساخت موتور آسانسور می باشند. البته موتورهای چینی نیز دارای کیفیت مناسبی بوده که در صورت نیاز به کاهش هزینه نهایی تمام شده تجهیز آسانسور به موتور چینی نیز می تواند ضامن بهره برداری طولانی مدت و ایمن باشد.

انواع موتور

بصورت کلی دو نوع تکنولوژی موتور در بازار آسانسور موجود می باشد. نوع اول موتورهای گیربکس دار بوده که از ابتدای رواج صنعت آسانسور تا به امروز از آن استفاده شده است. بدیهی است در طول بیش از 100 سال گذشته نیاز به افزایش طول عمر و نیز افزایش مقاومت در برابر شکست منجر به بهبود طراحی و ساخت گردیده بگونه ای که امروزه موتورهای گیربکس دار با حداقل اتلاف انرژی و راندمان نسبتا خوب تولید و در بازار عرضه می گردد.

 

موتور گیرلس

از ابتدای دهه 1990 میلادی برندهای مطرح آسانسور از موتور جدیدی در صنعت آسانسور استفاده کردند که بعدها به دلیل عدم استفاده از گیربکس به موتور گیرلس مشهور گردید.

 موتور گیرلس از تکنولوژی برتری استفاده نموده که با موتورهای سه فاز معمول در اغلب صنایع متفاوت است. در این نوع موتور سرعت حرکت روتور برابر سرعت جابجایی قطب در استاتور بوده از این رو به دلیل قفل مغناطیسی ایجاد شده شفت موتور به تنهایی دارای گشتاور بسیار زیادی بوده و دیگر نیازی به گیربکس برای اصلاح آن نمی باشد. 

در موتورهای معمول، سرعت روتور کمتر از جابجایی قطب ها در استاتور بوده و گشتاور نهایی موتور بسیار کم بوده و مناسب کارهای صنعتی نمی باشد. برای رفع این نقص از چرخ دنده هایی در انواع مختلف استفاده شده تا ضمن کاهش سرعت موتور گشتاور آن افزایش یابد. از اینرو رفع نقص یاد شده از طریق چرخ دنده منجر به گرم شدن بیش از حد بین دندانه ها می شود.

 برای رفع ایراد یاد شده بایستی از روغن استفاده نمود تا ضمن کاهش دمای تماس دنده ها، روانکاری مناسب انجام شود. بدیهی است هرجا گرما جزئی ناخواسته از سیستم باشد پس اتلاف انرژی رخ داده است. 

در موتورهای گیربکس نیز درگیری دنده ها و استفاده از روغن نشان دهنده لزوم مقابله با گرما بوده لذا اتلاف انرژی الکتریکی به گرما بجای انرژی مکانیکی یکی از معایب سیستم یاد شده می باشد.

 در مثالی ساده تر اگر شما موتور گیربکس 11 کیلو وات داشته باشید در اصل خروجی آن 11 کیلووات بوده و برای تامین این خروجی نیاز به تامین موتور 14 کیلووات بوده تا نهایتا پس از اتلاف گرمایی 11 کیلووات مفید بدست آید. بدیهی است این امر منجر به افزایش هزینه برق شده زیرا بیش از نیاز سیستم  انرژی مصرف می گردد. 

در برابر موتورهای گیربکس دار موتورهای گیرلس با حذف گیربکس به راندمان بسیار بالایی دست یافته بگونه ای که دقیقا برابر با میزان قدرت مورد نیاز سیستم می توان موتور انتخاب نمود از اینرو در حدود 30% مصرف برق فقط در این بخش کمتر مصرف میگردد. 

با توجه به محدودیت های تامین برق و نیز هزینه ماهیانه آن، در صورت صرفه جویی 30% مصرف برق یاد شده در طول عمر آسانسور که حداقل 30 سال تعریف می گردد، می توان به اهمیت استفاده از موتور گیرلس پی برد. از دیگر مزایای موتورهای گیرلس می توان به حرکت نرم کابین، عدم شوک برقی در زمان آغاز حرکت نیز اشاره نمود.

موتور زیلابگ

زیلابگ نام برندی است آلمانی، به مانند تمام تولیدات کشور آلمان موتور زیلابگ نیز توانسته است عنوان برترین کیفیت ساخت موتور در صنعت آسانسور را کسب نماید. بدیهی است ساخت محصولاتی با برترین درجه کیفی و نیز ساخت کشور آلمان منجر به افزایش قیمت تمام شده ارائه محصول در بازار گردیده اما این اطمینان خیال را به خریداران می دهد که قبل تپنده آسانسور خود را از بهترین برند سازنده تامین نموده و از اینرو تفاوتی با پکیج های آسانسور های لوکس، برتر و پر کاری که در اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا عرضه میشود ندارد. برند یاد شده هر دو محصول گیرلس و گیربکس دار را همزمان ارائه می نماید.

موتور سیکور

موتور برتر دیگری که معرفی می گردد ساخت کشور ایتالیاست. همانگونه که میدانید کشور ایتالیا در زمینه ساخت لوازم خانگی و گیربکس از مطرح ترین برندهای سازنده دنیا می باشد. موتور سیکور نیز یکی دیگر از برندهای شناخته‌شده جهانی است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. در ایران این برند بیشتر با نام الکمپ شناخته شده و به دلیل کیفیت ساخت گیربکس آن به خوبی می تواند در بسیاری از پروژه‌های مهم اداری، تجاری و مسکونی از آن استفاده شود.

 

موتور ژیندا

امروزه موتورهای چینی نیز در بازار ارائه می گردد. البته بدیهی است هر موتوری نیز موتور مناسبی برای استفاده در یک پکیج نمی باشد. اگر کارفرما تمایل دارد محصولی براساس دو گزینه قیمت و کیفیت تهیه نماید توصیه می گردد از برند ژیندا که بیشترین تولید موتور چین را دارد استفاده نماید.  امروزه قیمت تمام شده و کیفیت برتر این موتور باعث گردیده حتی برندهای اروپایی بخصوص اروپای شرقی و اوراسیا استقبال زیادی برای خرید موتور یاد شده داشته باشند از اینرو پیشنهاد می گردد اگر به دنبال یک موتور آسانسور باکیفیت ولی مقرون‌به‌صرفه هستید، قطعاً موتور ژیندا انتخاب بی‌نظیری به نظر می‌رسد.

موتور مونودرایو

بدیهی است بخشی از مشتریان درخواست تامین آسانسور بر اساس مشخصاتی دارند که مقرون به صرفه باشد. ابتدا باید تاکید کرد شرکت اولیفت هرگز حاضر نیست برند خود را بابت فروش محصولات نامرغوب که بعدها هزینه جاگذاری و غیر استاندارد بودن آن چند برابر تخمین اولیه شود خراب کند. ارائه محصول غیر ایمن نیز که اساسا با رسالت شرکت اولیفت مغایرت دارد. از اینرو واحد فروش برای آن دسته از کارفرمایانی که بودجه پایین تری دارند برند مونو درایو را معرفی نموده است. این برند در ایران با نام‌های امگا و مگا درایو یا موتور درایو نیز عرضه شده و به دلیل کیفیت قابل‌قبول موتور مونو درایو در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد موجب شده تا بسیاری از نصابان آسانسور و سازنده‌های ساختمان از این برند استفاده کنند.

 

خرید موتور آسانسور خارجی با بهترین قیمت از سایت اولیفت

اولیفت به عنوان یکی از شرکت های مطرح و معتبر در زمینه فروش پکیج آسانسور و قطعات اصلی شامل سیم بکسل، ریل آسانسور، موتور، پاراشوت، درب و . . .  این امکان را برای مشتریان خود تامین نموده تا ضمن استفاده از مزایای خرید قطعات مستقیم و حذف واسطه بهترین خدمات پس از فروش نسبت به رقبای موجود را ارائه نموده و با دارا بودن نمایندگی در کلان شهرهای اصلی شامل شیراز، اصفهان و ...  تحویل به موقع را تضمین نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت اولیفت به نشانی  oliftco.com مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه