بورس| بازار بورس

فراز و نشیب بازار بورس| پیش‌بینی بورس فردا یکم آبان 1402

فراز و نشیب بازار بورس| پیش‌بینی بورس فردا یکم آبان 1402
کدخبر : 60765

اولین ماه پاییز هم سپری شد و بازار سرمایه بدون بازدهی این ماه را نیز سپری کرد تا شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همچنان در محدوده‌ای 2 میلیون واحدی قرار گرفته باشد.

به گزارش رصد اقتصادی، اخبار بورس را اینجا ببینید. شاخص بورس فردا هم رشد خواهد کرد؟ بورس سبز خواهد شد؟  شاخص در محدوده‌های 2 میلیون واحدی ایستاده است و ارزش بازار کمی مثبت شد و خود را به ارقام بالاتر از 7 هزار و 100 همتی رساند. در بازار امروز همچون روزهای پیشین گروه انبوه سازی و املاک و مستغلات در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفت. و ارزش معاملاتی بیش از 303 میلیارد تومان را به خود دید.

 فلزات اساسی و گروه خودرویی در رتبه‌های بعدی جای گرفتند و به ترتیب 221 و 202 میلیارد تومان ارزش معاملاتی برای این گروه ثبت شده است. گروه خودرویی چند روزی است که جایگاه اول را از دست داده است و در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرد و این نشانه خوبی برای بازار سنتی بورس تهران چرا بازار همیشه با پیشتازی و لیدری این گروه حرکت می‌کرده است.

 اما با انتشار گزارش‌های شش ماه در سامانه کدال کارشناسان بازار برای P/E بازار اعداد و ارقام کمتر ی را محاسبه می‌کنند و این عدد را روی 4.9 واحدی می‌بینند.

 از سویی خبر رسیده است که جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی با موضوع بررسی ریاست اتاق بازرگانی، فردا (۱ آبان) برگزار می‌شود. دو هفته گذشته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به عنوان عضو شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی اعلام کرد که با توجه به تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران، نظر دولت معطوف به رفع ابهامات انتخابات خرداد ماه است، لذا دعوت نامه‌ای برای اعضا به منظور رسیدگی به موضوع تخلفات انتخابات ارسال شده است.

 اواخر خردادماه انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد و «حسین سلاح‌ورزی» به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

 اما ایسنا اعلام کرده است که وزیر اقتصاد موضوع عرضه محصولات ساختمانی توسط ستاد اقتصادی دولت تعیین تکلیف شد که قرار بر این است تا همچنان عرضه این کالاها در بورس انجام شود. سید احسان خاندوزی افزود: برای رفع ایرادات نحوه عرضه مصالح ساختمانی در بورس، کمیته سه‌جانبه‌ای با حضور وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صمت و سازمان بورس تشکیل می‌شود. خاندوزی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی چند نکته درباره فرآیند عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا دارد که در کمیته مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 بررسی تکنکیالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل با وجود اینکه در محدوده‌های 2 میلیون واحدی قرار دارد اما سطوح حمایتی خوبی برای شاخص وجود دارد با اینکه با اغماض کندل‌ها از این اعداد و ارقام پایین‌تر هستند اما خوب جو و شرایط بازار این روزها می‌تواند توجیهی برای این موضوع باشد به هر حال بازار در صورتی که بتواند ظرف چند روز آینده و به بهانه انتشار گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها خود را بالاتر از میانگین 55 روزه تثبیت کند این امید دوباره برای اهالی بازار سرمایه ایجاد می‌شود که شاخص برای رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر در حال تلاش کردن است.

بورس

منبع: اکو ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه