هواشناسی تهران | هواشناسی فردا | هواشناسی ایران | هواشناسی امشب

خبر مهم هواشناسی برای این استان ها | رگبار شدید در راه است

خبر مهم هواشناسی برای این استان ها | رگبار شدید در راه است
کدخبر : 60906

هواشناسی هشدار خیلی مهم منتشر کرده است و این استان ها در حالت آماده باش هستند.

به گزارش رصد اقتصادی، سامانه هواشناسی هشدار داد و هشدار مهم هواشناسی را در ادامه میخوانیم. 

امروز در برخی از استان‌های لرستان، خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمدفارس، خراسان رضوی، جنوبی، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان البرز مرکزی بارش و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در استان‌های لرستان، خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمدفارس، خراسان رضوی، جنوبی، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان البرز مرکزی بارش و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 هواشناسی قشم با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی جنوبی به استان هرمزگان نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی،طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد.

محمد کاملی دیرستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: طبق تحلیل نقشه های هواشناسی، برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، چهارم و پنجم آبان، نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی پیش بینی می شود که سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، افزایش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مدت به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب، دریا نیز با افزایش سرعت بادهای غربی و تُندباد لحظه ای نسبتا مواج خواهد شد، از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم صورت پذیرد و شهروندان از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در صورت عدم تغییر در الگوهای هواشناسی، پیک بارش این سامانه در غالب نقاط استان هرمزگان طی ساعت های بعدازظهر و شب پنجشنبه همچنین اوایل وقت جمعه پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: به لحاظ دمایی برای امروز نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت و پایان هفته جاری کاهش دمای بیشینه (۲ تا پنج درجه سلسیوس) پیش بینی می شود.

وی گفت: در ساعت های ابتدایی صبح، پدیده سواحل و جزایر استان مه رقیق صبحگاهی و در طول روز وزش باد، غبار محلی، افزایش و گذر ابر خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: همچنین با وزش بادهای جنوب شرقی، آب های دریای عمان تا شرق تنگه هرمز کمی مواج خواهد شد و توصیه می شود رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی در این مناطق با احتیاط صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی های استان، برخی نقاط غربی و مرکزی و تنگه هرمز، افزایش و گذر ابر، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، افزایش لحظه ای سرعت باد گاه گرد و غبار پیش‌ بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۲ درجه و ۹۳ درصد و شهر قشم را ۲۸ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه