وام مسکن | وام مسکن برای مستاجران | وام مسکن برای روستایی ها

مبلغ جدید وام مسکن مشخص شد | خبر مهم برای مردم از امروز

مبلغ جدید وام مسکن مشخص شد | خبر مهم برای مردم از امروز
کدخبر : 60952

وام مسکن جدید از امروز آغاز شد

به گزارش رصد اقتصادی، وام مسکن برای افراد که از مسکن محروم هستند مهم است. وام مسکن در مهر ماه اوج گرفت. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت خواهد شد وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام فوری دارای شرایط خاصی است. وام مسکن از اقساط بلند مدتی بهره مند است

غلامرضا صالحی در خصوص افزایش سقف وام مسکن روستایی اظهار کرد: با مصوبه دولت سقف وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، البته بنیاد مسکن درخواست افزایش وام را به ۴۰۰ میلیون تومان داده بود.

مبلغ جدید وام مسکن

وی با بیان این‌که تاکنون حدود ۷۰ هزار پرونده برای وام ۳۵۰ میلیون تومانی تشکیل شده است، افزود: پرداخت این وام به دولت کمک می‌کند؛ یکی از مزیت‌های پرداخت وام مذکور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ماندگاری جمعیت است.

صالحی تصریح کرد: در واقع با پرداخت وام مسکن روستایی، از میزان متقاضیان وام نهضت ملی مسکن کاسته می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن افزود: ارائه تسهیلات به روستاییان با توجه به مشکلات شهرها در بحث سکونتگاه ها، ترافیک  و... به مهاجرت معکوس منجر می‌شود.

صالحی با یادآوری این‌که وام ۳۵۰ میلیون تومان مسکن روستایی در کمیسیون‌های فرعی دولت تصویب شده و باید سلسله مراتب آن طی شود، اضافه کرد: برای تسریع در روند ابلاغ وام، حدود ۲ هفته قبل با بانک مرکزی مکاتبه کرده‌ایم.

وی گفت:سود وام ۲۵۰ میلیون تومانی ۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

اخیرا سخنگوی دولت نیز با اشاره به تصویب کلیات وام مسکن روستایی گفته منتظر ابلاغ جزییات وام ۳۵۰ میلیون تومانی هستیم.

وام مسکن جدید برای مردم

این کارشناس اقتصادی گفت: لازم است با توجه به افزایش قیمت‌ تمام شده‌ی ساخت و ساز، مبلغ وام مسکن به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و در صورتی که تسهیلات بانکی به موقع پرداخت شود، امکان نوسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سال وجود خواهد داشت.

وام مسکن

وی افزود: هزینه ساخت به طور متوسط در کشور به متری 10 میلیون تومان رسیده و با 400 میلیون تومان امکان ساخت زیربنایی 40 متری وجود دارد که با آورده روستایی معادل وام  می‌تواند به 80 متر برسد، لذا افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی نیاز قطعی کشور است.

به گزارش فارس، علاوه بر تسهیلات ساخت مسکن، رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وعده داده‌است که تا پایان دولت سیزدهم ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها به متقاضیان واجد شرایط برای ساخت مسکن واگذار شود. به عبارت دیگر در سال جاری ۲۵۰ هزار قطعه زمین واگذار خواهد شد و لازم است به همین تعداد تسهیلات ساخت روستایی نیز واگذار شود.

با توجه به موارد فوق می‌توان گفت: در 2 سال پیشرو در حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکن روستایی ساخته خواهد شد که به تناسب نیازمند همین تعداد تسهیلات نیز است. از آن‌جایی که هر سال هیئت وزیران مبلغ و تعداد تسهیلات نوسازی و بهسازی روستایی را تصویب می‌کند، ضروری است در سال پیشرو تعداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد و مبلغ آن ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شود

این مصالح در زمان حاضر از طریق بورس کالا عرضه می‌شود، اقدامی که به‌گفته کارشناسان، صاحب‌نظران و فعالان بازار مسکن باعث افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز مسکن در کشور شده است. پیش از این وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان با نرخ سود 5 درصد و بازپرداخت 20ساله بود.

بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش تاکنون در قالب «شیلات کارت» در راستای تأمین نهاده‌های اولیه آبزی پروران از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه