حقوق بازنشستگان تامین جتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان کشوری | واریزی حقوق بازنشستگان

شگفتانه مهم دولت از حقوق بازنشستگان در آبان ماه | جزییات مهم از حقوق بازنشستگان را بخوانید

شگفتانه مهم دولت از حقوق بازنشستگان در آبان ماه | جزییات مهم از حقوق بازنشستگان را بخوانید
کدخبر : 60963

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نظر اغلب نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگان، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای دو سال آخر خدمت باشد و به ۵ سال تغییر نکند.

به گزارش رصد اقتصادی، افزایش حقوق بازنشستگان در راه است.حقوق بازنشستگان از هفته گذشته با اعمال قانون همسان سازی حقوق ها با افزایش چشمگیری رو به رو خواهد شد. آنان خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه جدید برنامه هفتم توسعه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگاندر چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در سایت رصد اقتصادی بخوانید.

مهدی فرشادان ، با اشاره به پیشنهاد دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر، اظهار داشت: تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت، پیشنهاد دولت است.

خبر مهم از حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر قاطبه نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای دو سال آخر خدمت باشد و به ۵ سال آخر خدمت تغییر نکند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محاسبه حقوق بازنشستگان بر مبنای ۵ سال آخر در مجلس مقبولیت کافی ندارد، گفت: علت مخالفت اغلب نمایندگان مجلس با تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت آن است که این کار از نظر پاداش پایان خدمت به ضرر بازنشستگان تمام می‌شود و باعث می‌شود حقوق بازنشستگی کاهش یابد.

فرشادان با بیان اینکه مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس وضعیت فعلی یعنی ۲ سال آخر خدمت منطقی و معقول است، تاکید کرد: موضوعات مربوط به بازنشستگان و این مسأله به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ارجاع و هنوز در صحن مجلس بررسی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد و حتی اگر تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت در کمیسیون تلفیق تصویب شود، این موضوع در صحن مجلس رأی نمی‌آورد و مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همان ۲ سال آخر خدمت باقی می‌ماند.

دهقان‌کیا در این رابطه اظهار کرد: صبح امروز (چهارشنبه سوم آبان‌ماه) در دیداری که اعضای کانون بازنشستگان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتند، نکاتی در مورد مسئله سازمان تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه در حضور ایشان مطرح کردند.

وی افزود: نمایندگان بازنشستگان در این دیدار با اشاره به «درحال تصویب بودن برنامه هفتم توسعه» به ایشان گفتند که بهتر است قبل از تبدیل شدن این برنامه به قانون تبدیل شود، به حضور رئیس مجمع تشخیص برسیم و در رابطه با نسبت این برنامه درمورد بازنشستگان با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی سخن بگوییم.

دهقان‌کیا ادامه داد: ما در جلسه تاکید کردیم که از آنجا که خود شما (آیت الله آملی لاریجانی) در تدوین سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و ابلاغ آن توسط رهبر انقلاب نقش داشتید و باتوجه به اینکه سیاست‌های کلی ابلاغی ابتدا نظر مجمع تشخیص بوده است و سپس توسط رهبری به قوا ابلاغ شده، می‌خواستیم این نکته را یادآور شویم که اصلا سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری که مورد تایید مجمع تشخیص بوده، در تدوین برنامه هفتم توسعه لحاظ نشده و اتفاقا برخلاف آن است.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: در ادامه این جلسه، این نکته یادآوری شد که دولت‌ها از سال‌ها پیش به دنبال به دست آوردن کنترل کامل صندوق تامین اجتماعی بوده و به مرور در دهه‌های گذشته در این زمینه از طریق گسترش کنترل و مدیریت خود و به حاشیه بردن نقش شرکای اجتماعی کارگری و کارفرمایی در سازمان تامین اجتماعی و انحلال شورای عالی تامین اجتماعی تلاش کرده‌اند. این تلاش در برنامه هفتم توسعه نیز با قدرت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ما به ایشان اطلاع دادیم که براساس برنامه هفتم توسعه عملا اموال ما بازنشستگان که براساس فتوای صریح رهبر انقلاب مصداق «حق الناس» است، توسط دولت تصاحب می‌شود.

دهقان‌کیا در ادامه با شرح وقایع این جلسه بیان کرد: ما بازنشستگان تاکید کردیم که اکنون درباره مزد نیز قانون اجرا نمی‌شود و در کشور این سلیقه‌ها هستند که به جای قانون جاری می‌شوند.

این نماینده بازنشستگان شهر تهران در رابطه با پاسخ‌های آملی لاریجانی در این جلسه گفت: آیت الله لاریجانی نیز در سه بخش مباحث خود را مطرح کردند. ما نیز در پاسخ به ایشان تاکید کردیم که ما بازنشستگان در مباحث حساس سازمان تامین اجتماعی (مانند بانک رفاه و واگذاری‌ها) به عنوان شرکای اجتماعی می‌خواهیم در جلسات و نشست‌های تصمیم‌گیری حضور داشته باشیم. ایشان نیز گفتند که از حضور ما بازنشستگان در این جلسات و نشست‌ها و کمیسیون‌ها استقبال می‌کنند و پذیرای ما در جلسات کمیسیون اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه