​بیمه ملت

​بیمه ملت همچنان پیشتاز صنعت بیمه کشور

​بیمه ملت همچنان پیشتاز صنعت بیمه کشور
کدخبر : 61148

بیمه ملت همواره از پیشتازان صنعت بیمه در ایران همواره در کسب جایگاه برتر و موفقیت‌های حمایتی از توسعه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان برتر نقش‌آفرینی کرده است. حاشیه سود عملیات بیمه ای، کارایی سیاست های سرمایه گذاری، نسبت های معقول نقدینگی و توانگری مالی از علل موفقیت این شرکت است.

به گزارش رصد اقتصادی، بیمه ملت در آبان ماه سال 1382 با سرمایه 200 میلیارد ریالی تأسیس شد و در حال حاضر با حفظ برتری  توانگری مالی خود، یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه در ایران است. این شرکت بزرگ و فعال در صنعت بیمه کشور در زمینه صدور انواع بیمه نامه ها، بیمه اتکایی، صدور بیمه نامه مشترک با همکاری شرکتهای بزرگ بین المللی بیمه، بیمه الکترونیک، ارزیابی و مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت مشغول به فعالیت است.

خدمات پرتفوی بیمه ای این شرکت یکی از کامل‌ترین خدمات بیمه ای موجود در کشور است که در 15 رشته بیمه ای فعالیت می‌نماید. بیمه ملت اولین بیمه الکترونیک کشور و دارای شبکه گسترده فروش و نمایندگی های فعال در گستره وسیع کشور و یکی از معدود بیمه‌هایی می‌باشد که به دلیل داشتن کفایت ذخایر و سرمایه مجوز قبول بیمه اتکایی را دریافت کرده است.

این شرکت توانسته در طول دوران فعالیت خود با انعقاد قراردادهای بزرگ در صنایع مختلف، نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زا در کشور داشته باشد. بیمه‌ملت بالاترین سطح رتبه توانگری را در بین شرکت‌های بیمه داخلی دارد که نمایانگر توانمندی و حرکت صحیح این مجموعه در جهت مشتری‌مداری، شفافیت و ارائه هرچه بهتر خدمات به آحاد جامعه است.

بیمه ملت منطبق با راهبرد بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های زندگی و با ارائه محصولات متنوع بیمه عمر برای خانواده‌های ایرانی، توانسته تعداد زیادی از دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار و اقشار مختلف را تحت پوشش بیمه‌های زندگی قرار دهد. که در این مطلب به نمونه‌های آماری و موفقیت‌های ممتاز «ملت» در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ پرداخته‌ایم.

کارنامه فعالیت بیمه ملت در نیمه نخست ۱۴۰۲

سودآوری بیمه ملت با رشد مناسب پورتفو در شش ماهه نخست و مدیریت ریسک اتفاق افتاد و این شرکت توانست با کاهش سهم بیمه‌های خودرو و افزایش فعالیت در بیمه‌های سوددهی مثل زندگی، افزایش پورتفو را نسبت به سال گذشته رقم بزند. این شرکت که چهار سال پیاپی عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را به خود اختصاص داده، با هدف حمایت از حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در دهمین دوره نمایشگاه صنعت ریلی حضور پیدا کرد تا در کنار نقش‌آفرینی در رفع نگرانی آحاد جامعه، دغدغه‌های تولید و توسعه را نیز کاهش دهد.

گزارش فعالیت ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شرکت بیمه ملت نشان می‌دهد این شرکت موفق شده جذب حق بیمه خود را به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال برساند و در عین حال نسبت خسارت نیز با روندی کاهشی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

ملت، با جذب حق بیمه‌ای معادل ۵,۴۶۵,۲۹۷ میلیون ریال در شهریور ماه، حق بیمه تولیدی خود را در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۱,۴۶۲,۶۵۸ میلیون رساند. این آمار نشان می‌دهد که بیمه ملت تنها در شهریور ماه، پرتفوی خود را ۳۴ درصد افزایش داده و پرتفوی تجمیعی آن در شش ماه ابتدایی سال نسبت به سال گذشته، بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، خسارت پرداختی بیمه ملت در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تنها ۲۲ درصد بیشتر شده و به رقم ۱۰,۴۰۲,۸۲۹ میلیون ریال رسیده است. بررسی آمارهای بیمه ملت نشان می‌دهد که این شرکت با ثبت عملکرد رو به رشد و مدیریت ریسک مناسب، توانسته است نسبت خسارت خود را در سال ۱۴۰۲ به زیر ۵۰ درصد برساند و از این نظر در میان برترین شرکت‌های صنعت یبمه کشور جای بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه