ویدیو | ویدیو

(ویدیو ) طرز تهیه رب خانگی خوشمزه با ترفندهای جالب

(ویدیو ) طرز تهیه رب خانگی خوشمزه با ترفندهای جالب
کدخبر : 61199

ویدیو جالب از طرز تهیه رب را میبینید.

به گزارش رصد اقتصادی، بنابراین هرچه گوجه‌ای رسیده تر و قرمز تر خریداری کنید در نهایت ربی که از آن تهیه می‌‌شود مطلوب‌تر و خوش رنگ خواهد بود. به طور کلی گوجه‌ها به دو روش گلخانه‌‌ای و زمین‌‌های کشاورزی تهیه می‌شود، گوجه‌‌هایی که در زمین‌های کشاورزی کشت می‌شود گوجه‌های پر آب‌تر و خوش رنگ‌تر هستند که در نهایت ربی خوشمزه‌تر و ماندگارتر می‌توان از آن تهیه کرد. در مقابل گوجه‌های گلخانه‌ای بسیار سفت و کم آب هستند و نمی‌‌توان ربی خوب و ماندگاری از آن درست کرد. به همین خاطر بهتر است گوجه‌ای که تهیه می‌کنید از نوع محلی باشد نه گلخانه‌ای.

2. مدت زمان لازم برای تهیه رب خوش رنگ

یکی از مهم‌ترین عواملی که در خوش‌رنگ شدن رب تاثیر زیادی دارد اختصاص وقت زیاد برای پخت آن می‌باشد. بنابراین بهتر است حرارت شعله را در هنگام پخت به اندازه‌‌ای تنظیم کنید که آن قدر زیاد نباشد. چرا که در این صورت رب گوجه قبل از آن که به صورت جا افتاده پخته شود و به رنگ مورد نظر برسد سفت می‌‌شود و در نهایت ربی بد رنگ و بی‌کیفیت حاصل می‌شود. در مقابل نباید آن ‌قدر شعله را کم کنید که مدت زمان پخت رب بسیار طولانی باشد و رب بیش از حد بپزد. چراکه چنان چه رب زیاد بپزد تغییر رنگ می‌دهد و از رنگ قرمز خوش رنگ به قرمز جگری تغییر رنگ پیدا می‌‌کند و بیش از حد تیره می‌شود. بنابراین بهتر است حرارت را به گونه‌‌ای تنظیم کنید که رب به اندازه قل قل کند اما نه با شدت خیلی زیاد و شعله باید به صورت متوسط و کمی رو به زیاد باشد. به طور کلی برای تهیه رب خوشرنگ و ماندگار باید حدود ۱۰ ساعت زمان برای پخت آن اختصاص دهید.

3. مناسب‌ترین قابلمه برای تهیه رب خوش‌رنگ

بهتر است بدانید نوع و جنس قابلمه‌ای که قصد دارید رب را در آن بپزید در رنگ آن بسیار تاثیرگذار است. اکثر خانم‌ها این طور تصور می‌کنند که بهترین قابلمه برای تهیه رب، قابلمه‌های مسی هستند. اما باید گفت که این تصور اشتباه است و بهترین قابلمه برای تهیه رب خانگی قابلمه‌های چدنی بدون روکش هستند. در صورتی که به چنین قابلمه‌‌ای دسترسی نداشته باشید می‌توانید از قابلمه روی برای پخت گوجه استفاده کنید. چرا که روی به گونه‌‌ای است که موجب خوشرنگ‌تر شدن رب گوجه فرنگی می‌شود. قابلمه های تفلون نیز علاوه بر این که از نظر سلامت غذایی آن چنان تایید شده نیستند، برای تهیه رب خوشرنگ نیز مناسب نیستند و توصیه می‌شود از چنین قابلمه‌‌هایی برای طبخ استفاده نشود. مقاله مناسب ترین ظرف برای نگهداری از رب گوجه فرنگی را بخوانید.

4. عوامل تاثیرگذار در خوشرنگ شدن رب

در هنگام تهیه رب خانگی نکات و فوت و فن‌هایی هستند که در صورت رعایت آن‌ها در نهایت ربی خوش‌رنگ خواهید داشت. یکی از این نکات اضافه کردن روغن مایع به رب می‌باشد، به این صورت که زمانی که رب در حال پختن است با اضافه کردن روغن مایع به آن موجب خوش رنگ شدن آن خواهد شد. اما باید توجه داشته باشید که مقدار روغنی که استفاده می‌‌شود به اندازه باشد طوری که به هیچ عنوان در رب دیده نشود. چرا که روغن بیش از حد موجب چرب شدن آن و پایین آمدن کیفیت رب خواهد شد. نکته مهم دیگر که باید به آن توجه زیادی داشته باشید نریختن رب‌های چسبیده به کناره‌های دیگ در داخل قابلمه است، معمولاً در هنگام طبخ رب به علت قل قل زدن زیاد مقداری از آن به دیواره‌های قابلمه می‌چسبد و به مرور به رنگ سوخته و قهوه‌‌ای در می‌آید. در این زمان باید این رب‌‌های سوخته را به آرامی از دیواره قابلمه جدا کرده و دور بریزید و هرگز رب‌‌های سوخته شده را داخل قابلمه نگردانید. چراکه نه تنها موجب بد رنگ شدن آن می‌شود بلکه طعم و مزه رب را هم خراب کرده و باعث بی‌کیفیت شدن رب خواهد شد. بنابراین برای تهیه رب خوشرنگ باید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه