در گفت وگوی اختصاصی با رصد اقتصادی عنوان شد

اولویت‌های چابهار برای جذب سرمایه‌گذار خارجی | ۲ چالش اساسی چابهار در جذب سرمایه‌گذار

اولویت‌های چابهار برای جذب سرمایه‌گذار خارجی | ۲ چالش اساسی چابهار در جذب سرمایه‌گذار
کدخبر : 61425

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار در یک گفت‌وگوی اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی به بیان اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان و راهکارهای حل مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران در حوزه جذب سرمایه‌گذار خارجی پرداخت.

به گزارش فاطمه باقری رصد اقتصادی، محمد هدایی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار درباره اولویت‌های این منطقه در جذب سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: کشورهای همسایه در اولویت اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارند. بیشترین سرمایه‌گذاران از نظر مبلغ سرمایه‌گذاری و تعداد سرمایه‌گذار به ترتیب کشورهای افغانستان، پاکستان و چین هستند.

وی افزود: کشورهایی همچون هندوستان در درجه‌بندی‌های بعدی قرار دارند. مذاکراتی با روسیه برای سرمایه‌گذاری انجام شد که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقداماتی را برپایه نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام داده‌ایم.

مهندس هدایی تصریح کرد: براساس تقویم نمایشگاهی ارائه شده از طریق دبیرخانه شورای عالی، مقرر شد تا سازمان منطقه آزاد چابهار در دی‌ماه سال جاری در رویداد کشور عمان شرکت کند. چرا که یکی از اهداف تعریف‌شده در مسیر جذب سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد چابهار کشور عمان می‌باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری چابهار، درباره مشکلات و چالش‌های پیش روی منطقه آزاد چابهار، گفت: تحریم‌ها و مشکلات انتقال مبلغ سرمایه از طریق سیستم بانکی از عمده چالش‌های جذب سرمایه گذاران خارجی می‌باشد، البته راهکارهای عملیاتی و اجرایی برای تسریع در رفع این مشکلات تعریف و تبیین شده است که از طریق سازمان منطقه آزاد چابهار به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه