پرواز بلند بیمه ملت برفراز آسمان جزیره؛

عملیات اجرایی ابرپروژه کامتینا در جزیره کیش آغاز شد

 عملیات اجرایی ابرپروژه کامتینا در جزیره کیش آغاز شد
کدخبر : 61590

برای هیچ یک از کسانی که سالیان سا‌ل از ضلع جنوبی میدان سنایی جزیره کیش عبور می‌کنند، شاید قابل باور نبود که ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن ابرپروژه کامتینای بیمه ملت کلنگ‌زنی شده و یکی از بزرگترین پروژه‌های تجاری، اداری و تفریحی جزیره بهشتی کیش وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود، ولی این رویاپردازی که از دوازده سال پیش شروع شده، به واقعیت تبدیل شده است.

خبری که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس ۲۰۲۳) به سرعت پخش شد، کلنگ‌زنی شروع عملیات اجرایی ابرپروژه کامتینای بیمه ملت در حاشیه میدان سنایی جزیره کیش در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با حضور حجت عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، علی استادهاشمی رییس کل بیمه مرکزی و مدیران ارشد شرکت‌های بیمه کشور و البته علیرضا یزدان‌دوست مدیر عامل شرکت بیمه ملت بود، پروژه‌ای که برخی عقیده داشتند از حد حرف و کاغذ فراتر نرفته و هیچگاه جامه اجرا بر تن نخواهد پوشید و در نهایت سازمان منطقه آزاد کیش وارد ماجرا خواهد شد.

این بیم و امید از ۱۳۸۹ پدید آمده بود. از روزی که شرکت بیمه ملت یک قطعه زمین با موقعیتی ممتاز از سازمان منطقه آزاد کیش خریداری کرد و طی پنج سال مبلغی در حدود ۱۰۳۰ میلیارد ریال نیز هزینه نمود بلکه از طریق این سرمایه‌گذاری، علاوه بر افزایش ارزش شرکت، برای سرمایه‌گذاران و سهام‌داران تولید سود نماید. ولی آنچه طی هفت سال بعد روی داد مزید علت نگرانی سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت گردید که به علت انفعال و مشکلات اجرایی و عدم ورود به آغاز این پروژه با ریسک بالا، این فرصت بی‌نظیر سرمایه‌گذاری از کف برود و با خلع ید احتمالی از شرکت بیمه ملت، جواهر خوابیده در حاشیه میدان سنایی جزیره کیش به رقیبان و دیگر سرمایه‌گذاران احتمالی واگذار گردد، ولی خبری که بهمن ماه سال گذشته در رسانه‌ها از قول مدیر عامل شرکت بیمه ملت منتشر شد، نقطه پایانی بر تمامی گمانه‌زنی‌ها و بیم و امیدها بود، چه علیرضا یزدان‌دوست اعلام کرد با پی‌گیری‌های لازم، موانع موجود برطرف شده و پروانه ساخت ابرپروژه کامتینای بیمه ملت در اوایل بهمن ماه صادر شده است.

ساحل جزیره کیش ساحل تحقق رویاهای سرمایه‌گذاری است. به همین دلیل حجت‌ عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در مراسم کلنگ‌زنی ابرپروژه کامتینای بیمه ملت، آغاز عملیات اجرایی این پروژه را نمونه موفقی قلمداد کرد برای سرمایه ‌گذاری در سواحل زمردین جزیره، و ابراز امیدواری کرد دیگر شرکت‌های بیمه نیز با الگو قرار دادن ابرپروژه کامتینای بیمه ملت، سراغ پروژه‌های مشابه در مناطق آزاد رفته و از این فرصت ایجاد شده برای تولید ثروت و ارزش افزوده برای شرکت، سرمایه گذاران و سهامداران بهره‌مند شوند.

تحقق رویا بدون ورود مستقیم به عرصه مقدور نیست. با شروع عملیات اجرایی ابرپروژه کامتینا شرکت بیمه ملت نشان داد برای رسیدن به ساحل رویاها باید از گرداب خیال‌پردازی صرف بیرون آمد و برای صید مروارید باید به آب زد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد چنانچه مدیران شرکت بیمه ملت با عزم و اراده کنونی ادامه کار را نیز در نظر داشته باشند، ظرف چهار سال آینده، ابرپروژه کامتینا در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع، با ۷۶ هزار متر مربع ساختمان در سه بخش تجاری، اداری و تفریحی به بهره‌برداری رسیده و نمونه و نقطه عطفی خواهد بود در سرمایه‌گذاری و ثروت‌آفرینی صنعت بیمه در عرصه‌هایی چون گردشگری و خدمات‌رسانی.

هر چند چهار سال در عرصه‌های سرمایه‌گذاری مدت زمان زیادی محسوب نمی‌شود ولی توجه به تاریخچه و الگوهای رفتاری مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت بیمه ملت طی یکسال گذشته نشان می‌دهد می‌توان امیدواری بسیاری داشت که ابرپروژه کامتینا شامل ۱/۵ طبقه تجاری و هشت طبقه اداری و فضای اقامتی، تفریحی و گردشگری در چهار طبقه همچون ققنوسی سر از خاکستر بی‌تفاوتی و رخوت برآورده و شاهد پرواز زیبای آن در آسمان آبی و بدون لکه جزیره باشیم.

پروازی که نوید برداشتن گام‌های بلندتر در ایجاد اشتغال و رونق هرچه بیشتر گردشگری و سرمایه گذاری در سواحل زمردین جزیره می‌دهد.

کسی چه می‌داند؟ پرواز کامتینا بر فراز آسمان جزیره هنوز در اول راه است، موعد انتظار دوازده ساله به‌سر آمده و نگاه‌های سرمایه‌گذاران و صاحبان سهام به ادامه راه بدون توجه به حواشی و تمرکز بر انجام کارهای بزرگ است چرا که برای برداشتن گام‌های بزرگ و شکستن سدهای سترگ، باید دارای فکر بزرگ بود و البته که پرواز، از دوره ایکاروس آرزوی انسان بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه