هلدینگ صبا‌انرژی

گام‌های هلدینگ صبا‌انرژی در توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری

گام‌های هلدینگ صبا‌انرژی در توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری
کدخبر : 61686

شرکت سرمایه‌گذاری صبا‌‌انرژی در پانزدهمین نمایشگاه بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضوری فعال از طریق برپایی غرفه مشترک به همراه شرکت‌های تابعه با توجه به اهداف خود در راستای تحقق شال سال و همگام با محورها و برنامه‌های از‌ پیش تعیین شده در جهت توسعه بازار سرمایه و بازار صادراتی اقدام به معرفی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه کرد.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با نام تجاری هلدینگ صباانرژی به صورت «چندرشته‌ای» در عرصه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند و در بازار سرمایه کشور نیز تحت عنوان «وصندوق» حضور دارد و افزون بر حوزه پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، در چند حوزه دیگر از جمله فلزات اساسی، صنایع معدنی، پلاستیک سرمایه‌گذاری گسترده‌ای داشته است و سهامدار عمده شرکت‌های بزرگی مانند صبا فولاد خلیج فارس، فولاد اکسین خوزستان، لوله‌سازی اهواز است.

هلدینگ صباانرژی به‌عنوان یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۳۶۷ به ثبت رسید. به منظور افزایش بهره‌‌وری و بازدهی سرمایه، این شرکت از اواخر سال ۱۳۹۴ رسماً فعالیت کاری خود را روی موضوعات مرتبط با نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی متمرکز نمود تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ویژه، نسبت به ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سهامداران خود اقدام نماید.

با برنامه ریزی‌هایی که در راستای اجرای اهداف در دولت سیزدهم وجود دارد، در هلدینگ صبا انرژی پروژه‌های مهم و جدیدی تعریف شده است. بابت این پروژه های جدید در سفر‌های استانی رئیس جمهور تفاهمنامه‌هایی همچون قرارداد تامین مالی با بانک توسعه تعاون منعقد شد. بعضا منابع مالی این پروژه‌ها در این هلدینگ‌ها به صورت کامل تامین شده و مجوزهایشان اخذ شده است. بعضی از آن‌ها نیز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است. مانند طرح احیای دوم شرکت صبا فولاد یا پروژه آهن اسفنجی شرکت فولاد اکسین و یا پروژه فولادسازی فولاد اکسین و برخی دیگر از پروژه‌ها که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

هلدینگ صباانرژی در سال جاری عزم جدی را در مسیر اهداف سرمایه‌گذاری خود در سال ۱۴۰۲ به کار بسته است. این شرکت بعد از حضور فعال در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ هم با حضوری فعال در نمایشگاه ترکمنستان به همراه شرکت‌های تابعه، توانمندی‌ها، پروژه‌ها، دستاوردها و برنامه‌های خود را در معرض بازدید مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی کشور ترکمنستان قرار داد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صبا انرژی) در کیش اینوکس ۲۰۲۳ که یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور است به همراه شرکت‌های تابعه خود همچون؛ لوله سازی اهواز، فولاد اکسین خوزستان، صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، نفت پاسارگاد، پتروشیمی جم،  ایران‌یاسا و صبافولاد خلیج فارس حضور پیدا کرد. 

هلدینگ صباانرژی با راهبردی دقیق و برنامه‌ریزی‌های خود در پانزدهمین نمایشگاه‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری بانک، بیمه و بورس تفاهم نامه‌هایی را در جهت تامین منابع مالی با بانک‌ها به انجام رسانید. از جمله این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به انعقاد قرارداد میان شرکت لوله‌سازی اهواز و فولاد اکسین خوزستان و بانک رفاه کارگران به منظور هم افزایی و همکاری در حوزه های مختلف اشاره کرد.

این تفاهم نامه‌ها که در رویداد کیش اینوکس 2023 منعقد شد، شامل مواردی از جمله اعطای تسهیلات مالی پشتیبانی مالی و اعتباری همکاری در زمینه های توسعه فناوری و نوآوری ارتقاء سطح کیفیت و توسعه صادرات است که می تواند باعث افزایش هم‌افزایی شرکتهای تابع هلدینگ صبا انرژی با وزارت کار و تحقق توسعه و رشد پایدار در حوزه صنعت و تولید شود.

علاوه بر این، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، با حضور در عشق‌آباد ترکمنستان و شرکت فعال در این رویداد بین‌الملی به همراه شرکت‌های تابعه، توانمندی‌ها، پروژه‌ها، دستاوردها و برنامه‌های خود را در معرض بازدید مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی کشور ترکمنستان قرار داد.

در روزهای برگزاری این نمایشگاه، غرفه هلدینگ صباانرژی، میزبان شخصیت‌های برجسته از کشورهای ترکمنستان و ایران بود که از آن جمله می‌توان به رشید مردوف معاون رییس کابینه و وزیر امور خارجه ترکمنستان، مهرداد بذرپاش وزیر راه شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز، سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن و...اشاره کرد .

گفتنی است پس از حضور هلدینگ صباانرژی در رویدادهای مهم بین‌المللی این شرکت به عقد تفاهم‌نامه‌ای در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شرکت مهندسی و توسعه نفت گاز ایران اقدام کرد. هدف اصلی این تفاهمنامه، دستیابی به دانش فنی، تدارکاتی، ساخت و نصب تجهیزات تولید همزمان برق، هلیوم و نیتروژن در ایستگاه‌های تقلیل فشار خطوط لوله شرکت ملی گاز ایران عنوان شده است که از طریق کاربردی‌سازی دانش روز دنیا در این حوزه و با استفاده از توان علمی دانشگاهی و تجارب صنعت، صورت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه