فولاد خوزستان | فاطمه باقری

جذب سرمایه و توسعه مشارکت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری

جذب سرمایه و توسعه مشارکت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری
کدخبر : 61818

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، جذب سرمایه و توسعه مشارکت‌های سرمایه‌گذاری را از محورهای اصلی فعالیت این شرکت در گام پنجم توسعه‌ای این مجموعه عنوان کرد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران، گفت: با توجه به توسعه صنایع ایران و پراکندگی این صنایع، برنامه نهایی تجمیع فعالیت‌ها در چند هاب فولادی کشور است. در حال حاضر مدل‌های مشابه موجود این صنایع در دنیا به سمت تجمیع‌سازی رفته‌اند، چرا که هرچه به سمت تولید اقتصادی گام برداریم به همان میزان هم تجمیع‌سازی جزو ضرورت‌ها به شمار می‌آید. 

وی افزود: به همین منظور، شرکت فولاد خوزستان در گام پنجم توسعه‌ای خود تصمیم دارد تا به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مشارکت‌ها حرکت کند. در این مسیر اقداماتی را در دست اجرا دارد که اکنون برخی از آنها و مذاکراتی برای پیشبرد این اهداف آغاز شده است که پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.

امین ابراهیمی درباره ارتباط فولاد خوزستان با دانش‌بنیان‌ها، اعلام کرد: صادقانه بگویم که تحریم‌ها فرصتی مغتنم برای رشد شرکت های دانش‌بنیان شد به نحوی که امروز وابستگی ۱۲۵ دلاری به ۷۰ دلار رسیده است. به عنوان مثال در پروژه فولادسازی شادگان، شرکت‌ها و مهندسان خارجی که متعهد به انجام راه‌اندازی کوره بودند به دلیل تحریم‌ها حضور پیدا نکردند. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با توان متخصصان داخلی و دانش خود توانستند این مهم را به انجام برسانند. اجرای عملیات First Arc  (فرست آرک) شادگان نتیجه اعتماد و اعتقاد به شرکت‌ها و مهندسان داخلی است که بدون حضور یک مهندس خارجی راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، با بیان اینکه ۳۲۵ شرکت دانش‌بنیان در مجموع پروژه زمزم ۳ همکاری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای انجام شده توسط این شرکت‌ها، تغییر المان‌های پروژه بود که سبب شد تا از زمزم ۳ به عنوان یک سوپرمگامدول یاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه