فولاد خوزستان | فاطمه باقری

افزایش توان تولید سالیانه ۲میلیون تن آهن اسفنجی در فولاد خوزستان | ۱۵۰ میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری پروژه زمزم ۳

افزایش توان تولید سالیانه ۲میلیون تن آهن اسفنجی در فولاد خوزستان | ۱۵۰ میلیون یورو ارزش سرمایه‌گذاری پروژه زمزم ۳
کدخبر : 61819

معاون طرح و توسعه فولاد خوزستان از تولید سالیانه ۲ میلیون تن آهن‌اسفنجی در این مجموعه پس از راه‌اندازی پروژه زمزم ۳ خبر داد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، میثم شهنیانی معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان در یک گفت‌وگوی اختصاصی با رصداقتصادی، گفت: با توجه به ظرفیت آهن‌اسفنجی ایجاد شده در فولاد خوزستان و افتتاح پروژه زمزم ۳ بالغ بر ۲ میلیون تن آهن‌اسفنجی در سال تولید می‌شود. این میزان مازاد نیاز در مرحله اول می‌باشد که می‌تواند فولاد خوزستان را به عنوان تامین‌ و صادرکننده آهن‌اسفنجی در داخل و خارج از کشور معرفی نماید. برنامه‌هایی برای صادرات مازاد نیاز داخل به خارج از کشور را در دست بررسی داریم.

وی افزود:  ارزش سرمایه‌گذاری پروژه زمزم ۳ که توسط KSC (فولاد خوزستان) به عنوان سهامدار اصلی انجام شد، ۱۵۰ میلیون یورو بوده است.

گفتنی است، میثم شهنیانی در نشست خبری خود در رویداد بین‌المللی ایران متافو با بیان اینکه پروژه های متنوعی هم اکنون در فولاد خوزستان برای سال ۱۴۰۲ در حال اجرا می‌باشد، ظرفیت تولید محصولات فولادی شرکت تا ۱۳.۶ میلیون تن را پیش بینی کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه توسعه ای شرکت فولاد خوزستان از پروژه زمزم سه کلید خورده است، اظهار کرد: در حال حاضر بهره برداری از پروژه مگامدول احیایی آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و هفتصد و شصت هزار تن در دستور کار قرار دارد و با تغییراتی که در طراحی می توان انجام داد ظرفیت تولید آهن اسفنجی این پروژه تا دو میلیون تن قابلیت افزایش دارد.

شهنیانی، ظرفیت تولید فولاد خوزستان را پس از اجرای طرح‌های توسعه ای، ۳ میلیون و۶۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: پروژه زمزم سه یکی از ۳۴۰  پروژه هایی است که برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است تا ظرفیت تولید محصولات فولادی شرکت به ۱۳.۶ میلیون تن برسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه اعتبار فاز چهارم توسعه فولاد خوزستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: در سال های گذشته توسعه به معنای کنونی در فولاد خوزستان وجود نداشته اما در سال های اخیر با همت هیات مدیره و سهامداران توسعه محور شده است، به طوری که هم اکنون در جای جای فولاد خوزستان پروژه اجرا می شود و هم اکنون از سبد ۳۴۰ پروژه ای حدود ۱۸۰ پروژه فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه