فولاد خوزستان | فاطمه باقری

تلاش فولاد خوزستان برای تبدیل شدن به بزرگترین تامین‌کننده فولاد میانی

تلاش فولاد خوزستان برای تبدیل شدن به بزرگترین تامین‌کننده فولاد میانی
کدخبر : 61844

سرپرست معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان درباره موفقیت های حوزه فروش در بورس کالا و چگونگی کسب رتبه برتر در این زمینه توسط فخوز در یک گفت‌وگوی اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی از تلاش‌های این شرکت برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده فولاد میانی در بازارهای داخلی و خارجی با وجود قیمت‌گذاری‌های ناعادلانه سخن گفت.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، مهندس رضا وکیلی با بیان وظیفه هر بنگاه اقتصادی رساندن سود به ذی‌نفعان خود می‌باشد، گفت: تلاش فولاد خوزستان بر فروش بهینه و سودآوری حاصله از سهامدار تا کارخانه و همچنین انتفاع منطقه‌ای در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و تامین محصولات موردنیاز داخل است. 

وی افزود: به همین منظور، طی سال گذشته و ۱۴۰۲ تلاش ما بر تامین نیاز داخلی به خصوص استان خوزستان که دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه نورد می‌باشد، بوده است. حدود ۷۰ درصد از فروش داخلی نورد خوزستان به شرکت‌های داخلی این استان انجام شد. 

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان با انتقاد از فرمول‌های قیمت‌گذاری در بورس کالا، گفت: متاسفانه در حال حاضر فرمول‌هایی که درنظر گرفته شده است و تلاش‌هایی که برای کنترل قیمت اتفاق می‌افتد، ناعادلانه است. قیمت فولاد نسبت به تورم کنونی صفر می‌باشد، بدین معنا که در محاسبه تورم نقطه به نقطه فولاد، قیمت شمش در سال گذشته نزدیک به ۱۷ بوده و اکنون ۱۸ قیمت‌گذاری شده است. 

وکیلی تصریح کرد: هیچ افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته در محصولات فولادی اتفاق نیفتاده است. بخشی از این موضوع مربوط به تلاش دولت بر کنترل قیمت‌ها بود، در حالی که نهاده‌ها و انرژی در حال افزایش است. 

وی در پایان تاکید کرد که با تمام مشکلات و چالش‌های تورمی موجود، کماکان فولاد خوزستان سعی خود را برای تبدیل شدن به بزرگترین تامین‌کننده فولاد میانی و بازار داخلی و صادرات کشور می‌کند. 

گفتنی است؛ شرکت فولاد خوزستان در ۸ ماهه نخست سال جاری، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی ایران هم به شمش فولادی و هم تختال بوده است. این شرکت با فاصله زیاد نسبت به سایر فولادسازان ۱۹.۹ درصد حجم معاملات شمش در رینگ داخلی بورس کالا را به خود اختصاص داده و همزمان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تختال در بورس کالا نیز بوده و ۳۸.۶ درصد کل حجم معاملات تختال مربوط به این شرکت بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه