مدیرعامل شرکت تافکو تشریح کرد:

استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی در تامین تجهیزات موردنیاز فولادخوزستان

استفاده از ظرفیت‌های هوشمندسازی در تامین تجهیزات موردنیاز فولادخوزستان
کدخبر : 61856

مدیرعامل شرکت تافکو با بیان اینکه این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های فولاد خوزستان است در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رصد اقتصادی، مسیر هوشمندسازی این شرکت در تجهیزات آتی موردنیاز صنایع را با دعوت از جامعه دانشگاهی و دانش‌بنیان‌ها تشریح کرد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، سعید قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت تافکو با بیان اینکه این شرکت با مأموریت نوآوری و تحقیق وتوسعه فعالیت خود را برای رسیدن به اهداف از‌ پیش‌تعیین شده آغاز کرده است، گفت: به همین منظور، استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های جدید در تولیدات مجموعه فولاد خوزستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. با توجه به اینکه فولاد خوزستان با ۲۰ سال سابقه در ورود به عرصه بومی‌سازی که در پروژه‌هایی مطرح همچون زمزم مشاهده می‌شود، تافکو بحث هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: از آنجایی که جهان به سوی استفاده از ظرفیت‌های هوشمند در فناوری‌ها پیش می‌رود و صنایع هم از این موضوع در تولیدات خود مستثنی نیستند، طبیعتا برنامه‌های شرکت تافکو نیز بر این مبنا استوار گردیده است. تافکو تلاش می‌کند تا تجهیزات موردنیاز فولادسازی را در راستای نسل ۴ و هوشمندسازی تامین کند تا از این طریق کمک شایانی در درجه اول برای صنعت فولاد و سپس در تمامی صنایع باشد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر این موضوع در مجموعه واحدهای فولاد خوزستان شروع شده است، تصریح کرد: تافکو براساس چشم‌انداز و اهداف مأموریتی خود نیز از مبحث هوشمندسازی قطعات و تجهیزات برای کمک به صنایع کشور استقبال می‌کند. 

وی درباره تاثیرات هوشمندسازی بر درآمدها، محیط زیست واشتغالزایی، گفت: هوشمندسازی به مانند هر تکنولوژی جدید، آورده‌هایی همچون حفاظت از محیط زیست، کاهش زمان و هزینه‌های جاری دارد که بالطبع اشتغالزایی را در نتیجه تولید بیشتر در زمان کمتر به همراه دارد. البته این موضوع یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار و حرکت همگام با پیشرفت فناوری در دنیا می‌باشد، چرا که کره زمین و فضای محیط زیست انسانی در خطر است و وظیفه همگان حفظ آن در کمتر مصرف شدن منابع زمین است.

مدیرعامل شرکت تافکو درباره تفکر ایجادشده مبنی بر حذف مشاغل و کاهش نیروی انسانی در مبحث هوشمندسازی، اظهار کرد: ممکن است در نگاه اول این برداشت به وجود آید که با ورود فناوری به صنایع بسیاری از مشاغل حذف خواهد شد، اما باید بدانیم که در عرصه‌های جدید به وجود آمده از ظرفیت‌های فناوری، مشاغل جدید هم پدیدار می‌شود. در گذشته هم با ورود تکنولوژی این تفکر ایجاد شد در حالیکه اکنون می‌بینیم بسیاری از مشاغل با توجه به این فناوری‌ها ایجاد شده است.

سعید قاسم‌زاده در ادامه استفاده از ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی، گفت: در این مسیر تصمیم داریم تا از ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی و متخصصان و مهندسین داخلی بهره ببریم. چرا که معتقدیم این موضوع یک برنامه برد-برد برای هر دو طرف محسوب می‌شود. برای همین منظور از جامعه دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی افرادی که متخصص در این زمینه هستند برای همکاری با شرکت تافکو مجموعه فولاد خوزستان دعوت می‌کنیم تا اگر توانایی و طرح و ایده‌ای در این خصوص دارند به جمع ما بپیوندند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه