مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

اعطای تسهیلات برای همه مردم باهمکاری بانک مهر ایران فراهم شد

اعطای تسهیلات برای همه مردم باهمکاری بانک مهر ایران فراهم شد
کدخبر : 62012

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در حاشیه برگزاری نمایشگاه اوراسیا ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به بیان معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی پرداخت و از طرح پرداخت وام به همه مردم با همکاری بانک مهر ایران در جهت برخورداری از مزایای حوزه گردشگری و تجارت خبر داد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، محمدسجاد سیاهکارزاده با بیان اینکه موضوع گردشگری و تجارت یکی از محورها و رویکردهای توسعه‌ای در مناطق آزاد به شمار می‌آید، گفت: منطقه آزاد انزلی برای بهره‌مندی همه مردم از مزایای استفاده از گردشگری و تجارت طرح اعطای تسهیلات را با همکاری نظام بانکی کشور به اجرا گذاشته است. در این طرح که با همکاری بانک مهر ایران انجام می‌شود استفاده از مزایای گردشگری و تجارت مختص افرادی خاص نخواهد بود.

وی افزود: یکی از رویکردهای کلی نظام، اقتصاد مردم‌محور و مردمی عنوان شده است و در این راستا، منطقه آزاد انزلی برای امکان بهره‌مندی تمامی افراد جامعه از مزایای حوزه گردشگری و تجارت، با همکاری نظام بانکی کشور طرح پرداخت وام سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را اجرا کرده است.

سیاهکارزاده تصریح کرد: در این طرح بانک قرض الحسنه مهر ایران که پیشرو در تحقق این امر بوده است، در ارتباط با فعالان اقتصادی حوزه گردشگری و تجارت، تسهیلاتی را برای جامعه هدف درنظر می‌گیرد و این افراد می‌توانند براساس سطوح تعریف‌شده با نرخ سود بسیار پایین و همچنین با امکان سفر به منطقه آزاد انزلی از زمینه به وجودآمده برای استفاده از مزایای گردشگری و تجارت بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: طرح اعطای تسهیلات فوق اولین گام منطقه آزاد انزلی در مردمی‌سازی اقتصاد بود. تصمیم داریم تا این مسیر را در زمینه‌های دیگر فعالیت با همکاری دیگر بانک‌ها ادامه دهیم. 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف‌شده در این منطقه را در ۳ محور عنوان کرد و گفت: در حوزه‌های تقویت زیرساخت‌های بندری و ترانزیتی، واردات، صادرات و تجارت بسته‌هایی تبیین شده است که زمینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در آن‌ها فراهم می‌باشد.

وی افزود: در حوزه صنایع به‌ویژه صنایع با بازدهی بالا و نیاز به فضاسازی پایین‌ برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. همچنین در بخش‌های گردشگری، تجارت و کمپلکس‌های چندمنظوره هم در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری به صورت چندزبانه تبیین گردیده است  که در تعامل با همه سرمایه‌گذاران ارائه می‌گردد.

وی درباره کریدور شمال- جنوب، اظهار نیز بیان کرد: این کریدور شامل یک زنجیره از زیرساخت‌های قانونی، چارچوب‌های مقرراتی، مباحث و زیرساخت‌های بندری، کشتیرانی و اتصال به شبکه ریلی است که امیدواریم با حمایت دولت در ماه‌های آینده افتتاح گردد که زمینه‌ساز مباحث توسعه‌ای در تجارت و صادرات در آینده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه