منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس | فاطمه باقری

ویژگی‌های سبدهای متنوع سرمایه‌گذاری ارس

ویژگی‌های سبدهای متنوع سرمایه‌گذاری ارس
کدخبر : 62015

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در یک گفت‌وگوی اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی به تشریح سبدهای متنوع سرمایه‌گذاری این منطقه در ۴ حوزه پرداخت.

به گزارش  فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی،  مجید کیانی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با بیان اینکه در چهار حوزه سبدهای متنوع سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس تبیین شده است، گفت: بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی در این منطقه آزاد تجاری و صنعتی فعالیت می‌کنند. این صنایع در حوزه‌های مختلفی از قبیل صنایع خودروسازی، شیمیایی، سلولزی، موادغذایی، نساجی، پوشاک و کشاورزی در ۱۲ پوشه صنعتی مشغول به کار می‌باشند.

وی افزود: حوزه کشاورزی منطقه ارس یک برند برای کشورمان محسوب می‌شود. منطقه آزاد ارس به عنوان قطب گلخانه‌های هیدروپونیک غرب آسیا می‌باشد که اکنون ۲۲۰ گلخانه در حال بهره‌برداری است و قابلیت توسعه تا ۵۰۰ هکتار را دارا می‌باشد.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس درباره زمینه‌های سرمایه‌گذاری تجاری این منطقه آزاد، اظهار داشت: ارس با سابقه طولانی و تاریخی به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم به عنوان دروازه ایران به اروپا و اوراسیا شناخته می‌شود که علیرغم محدودیت‌های موجود در کریدورهای بین‌المللی در حال نقش‌آفرینی است. 

کیانی، وجود زمینه‌هایی همچون آب‌وهوا، اقلیم و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در منطقه آزاد ارس را از ویژگی‌های این منطقه در جذب گردشگر و مسافر عنوان کرد که همیشه در سالیان متوالی به عنوان مهم‌ترین مقصد گردشگری شمالغرب ایران بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس با تاکید بر ویژگی‌های مذکور برای جذب سرمایه‌گذاری، گفت: برای تمامی حوزه‌های گفته‌شده بسته‌هایی مخصوص سرمایه‌گذاران تبیین شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمانی منطقه آزاد ارس نسبت به انتخاب یکی از بسته‌های این سازمان یا فرصت‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری از جانب خود سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

وی تاکید کرد: که سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس به دنبال نقش‌آفرینی در کریدور شمال به جنوب است، چرا که سیاست‌های کشورمان بر حضور پررنگ و نقش‌آفرین در این راه اتصال بین‌المللی می‌باشد. کریدور شمال به جنوب شاخه‌های متعددی دارد که یکی از این مسیرها از چابهار آغاز شده و به منطقه آزاد ارس و مرز نوروز می‌رسد.

مجید کیانی تصریح کرد: با توجه به اینکه هند و ارمنستان شریک راهبردی هستند و ایران هم در حال ملحق‌شدن به اوراسیاست، این موضوع بهانه خوبی برای فعال‌سازی این کریدور است. اگر این کریدور به بهره‌برداری برسد و کالاها چه از طریق هند به اوراسیا و یابالعکس از این کریدور عبور کنند، به غیر از عوارض عبور ترانزیت، شاهد سرمایه‌گذاری در این مسیر خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه