بانک تجارت

اهداف بانک تجارت از نوآوری خدمت در ارائه محصول «کالانو»

اهداف بانک تجارت از نوآوری خدمت در ارائه محصول «کالانو»
کدخبر : 62769

کالا‌نو یک شاهکار از بانک تجارت است و بهترین موقعیت را برای مصرف‌کننده و برای فروش اقساطی شرکت‌ها فراهم می‌کند و در این شرایط که واحدهای تولیدی و مصرف‌کنندگان با آن مواجه هستند این اقدام بانک تجارت قابل تقدیر است.

به گزارش رصد اقتصادی، بانک تجارت در شرایط فعلی بحران اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم امکانی را فراهم کرده است تا مصرف‌کنندگان با کمترین هزینه امکان خرید نیازهای خود را داشته باشند. "کالانو" یک اعتبار خرید است که به افراد حقیقی امکان می دهد کالای مورد نظر خود را از فروشگاه های شرکت های مشارکت کننده در این طرح با پرداخت اقساط تهیه کنند.

بانک تجارت تصمیم دارد با ارائه محصول "کالانو" در حوزه بانکداری خرد، به عنوان یک ابزار حمایتی از طرح‌های اقتصادی دولت، نقش مهمی در رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان داخلی و کمک به اقشار کم‌برخوردار را در شرایط اقتصادی فعلی ایفا کند.  این خدمت نوآور توسط چهار مجموعه، یعنی بانک تجارت، گروه انتخاب، کویرموتور و پاکشوما معرفی شده است.

"کالانو" با همکاری شرکت‌های فوق و با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد به بازار عرضه شده است. بانک تجارت و شرکت های مشارکت کننده در طرح "کالانو" تلاش کرده اند تا علاوه بر کمک به افزایش تولید کالای ایرانی، مزایای رقابتی این طرح را برای مشتریان مطرح کنند.

افراد حقیقی از این پس می توانند از طریق محصول "کالانو" بانک تجارت به حداکثر 100 میلیون تومان و به مدت 24 ماه کالای مورد نظر خود را از شرکت های "گروه انتخاب"، "کویرموتور" و "پاکشوما" به صورت اقساطی خریداری کنند.

همچنین، طبق اعلام مدیرعامل بانک تجارت، پرسنل شرکت‌ها نیز می توانند به عنوان شرکای تجاری بانک از مزایای این طرح بهره‌برداری کنند. علاوه بر این، در آینده، شرکت هایی که شرایط لازم برای عضویت در "کالانو" را دارند، می توانند به عنوان عرضه‌کنندگان کالا و خدمات در کنار این سه شرکت عضو شوند.

برای استفاده از "کالانو"، کاربران اپلیکیشن باجت بانک تجارت نیاز دارند حساب در بانک تجارت داشته باشند و با استفاده از سفته الکترونیکی و دریافت ضمانت‌نامه آنلاین، خرید خود را انجام دهند.  کل این زمان ۱۹ دقیقه است و یک روز فاصله برای صدور ضمانت‌نامه از بانک مرکزی احتیاج است‌ و اعتبارسنجی کاربران با اعتبارسنجی ایرانیان کنترل می‌شود‌.

به گفته معاون مدیرعامل بانک تجارت، برخی از سرویس‌های این محصول تابه‌حال در نظام بانکی کشور به‌ صورت دیجیتال مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و بعضاً وجود ندارند. بازپرداخت اقساط در مدت 24 ماه انجام می شود و درآمد هر وام بسته به کالا یا شرکتی که خریداری می شود، متفاوت است.

کالانو از اول آذر ۱۴۰۲ به صورت رسمی معرفی شد. تمامی فرآیندها در بستر دیجیتال رخ می‌دهند و شیوه اعتباری فعلی یک روش منحصر به فرد در میان بانک‌هاست. تفاوت "کالانو" در کارمزد مناسب و سهولت استفاده آن است.

هدف اصلی از ارائه این محصول، کمک به کسب و کارها و تامین مالی برای خرید اقساطی کالاهای داخلی است.  این اعتبار مبتنی بر قرارداد و مرابحه است و با اخذ وثایق و تضمینات مورد نیاز، پس از افتتاح حساب در اپلیکیشن باجت، به متقاضیان اعطا می شود. سقف اعتبار فردی این محصول 1 میلیارد ریال است و مدت زمان پرداخت آن 24 ماه است.

بانک تجارت همواره دو استراتژی کمک به کسب‌وکارها برای ایجاد تقاضای مستمر و ایجاد بانکداری منصفانه در بستر دیجیتال با هدف دسترسی برای عموم مردم را مدنظر قرار داده و محصول کالانو در شرایط فعلی که کسب‌وکارها از نظر نقدینگی و مردم از نظر معیشتی با مشکلاتی روبرو هستند، با نرخی پایین‌تر از نرخ سود بانکی امکان خرید محصولات مورد نیاز مردم را فراهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه