ایرانیان موفق در جهان چه کسانی هستند​

ایرانیان موفق در جهان چه کسانی هستند​
کدخبر : 62911

آیا می‌دانید موفق ترین و ثروتمند ترین ایرانی های جهان چه کسانی هستند؟ به افرادی که ارزش دارایی و ثروت آنها بیش از یک میلیارد باشد، میلیاردر یا بیلیونر گفته می‌شود. مثلا در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان؛ «برنار آرنو» تاجر، کارآفرین، سرمایه‌دار و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی و مدیر عامل LVMH است.

ایرانیان ثروتمند زیادی در داخل و خارج از کشور زندگی می‌کنند اما از ارزش دارایی افراد داخل کشور اطلاعات شفافی در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. ما اطلاعاتی درباره ثروتمندترین ایرانی‌ های جهان را به دست آورده‌ایم که در این مطلب می‌توانید آن را بخوانید.

ایرانیان ثروتمند

اردوان فرهاد مشیری (متولد ۱۳۳۴) سرمایه داری مولتی میلیاردر در زمینه انرژی و فولاد و البته فوتبال است. او مالک اورتون انگلیس است.مشیری خرید سهام باشگاه ارسنال را نیز در کارنامه خود دارد. فرهاد مشیری هم تابعیت ایرانی دارد هم بریتانیایی. همسر او نازنین انصاری نام دارد که ژورنالیست است. او با دو فرزند در لیست ثروتمندان ایران قرار گرفته است.

فرهاد مشیری در ایران به دنیا آمده است و چند سال قبل از انقلاب به همراه خانواده به بریتانیا مهاجرت کرده است.پدرش پزشک بوده است و تحصیلات خود مشیری در زمینه حسابداری بوده است.

در مارس ۲۰۱۷ ثروت او حدود ۲٫۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این در حالی است که مشیری اخیرا سهام خود را از باشگاه اورتون به ۷۷٫۲ درصد افزایش داده است.

ایرانیان ثروتمند

فرزاد وجیهی (استاد آرون) بهترین تریدر ایرانی جوان ایرانی ساکن لندن در جایگاه ثروتمندترین جوان ایرانی جای گرفته است،جوانی بادانش و بینش معاملاتی فوق‌العاده درزمینهٔ معاملات و بااستعدادی شگرف در پیش‌بینی موقعیت‌ها.فرزاد وجیهی متولد تهران. بزرگ‌شده اهواز. متولد ۲۵آبان ۱۳۶۷ و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است.

وجیهی شرکت و املاک زیادی دارد که در کشورهای مختلف پراکنده هستند وی با حجم بسیار بالای معاملات روزانه ۱۰ میلیون دلارنه‌تنها به‌عنوان برترین تریدر ایرانی میباشد، بلکه در میان ثروتمند ترین های  دنیا نیز جای گرفته است.وی در سایت معروف و معتبر MQL هم‌ردیف برترین تریدرهای جهان قرارگرفته است، و موجودی حساب معاملاتی متصل به وب‌سایت ام کیو ال و نیز اطلاعات حساب معاملاتی‌اش موردتوجه قرارگرفته است. در حال حاضر نیز شرکت آرون گروپس به واسطه فرزاد وجیهی به یک شهرت بین المللی رسیده است.

ایرانیان ثروتمند

پیر امیدیار یکی از ایرنیان ثروتمند است که در خارج از ایران زندگی می کند. پدر و مادر وی هر دو از مهاجران ایرانی بودند که در هنگام تحصیل باهم آشنا شدند. پیر در ۲۹ ژوئن ۱۹۶۹ در پاریس به دنیا آمد. پدر و مادر او، زمانی که او کودک بود از یکدیگر جدا شدند . پس از جدایی والدینش، تصمیم گرفته شد که او با مادرش زندگی کند. پی یر که در دوران دانشگاه کامپیوتر خوانده بود به شدت به برنامه نویسی علاقه مند بود.او در یک شرکت زیر نظر کمپانی مکینتاش برنامه نویسی می کرد. در سال ۱۹۹۴ پی یر با “پاملا” آشنا شد. پی یر برای خوشحال کردن دوست دختر خودش که علاقه زیادی به جمع آوری جعبه آبنبات داشت، یک بخش خرید و فروش جعبه آب نبات به وبسایت شخصی خود اضافه کرد تا پاملا بتواند با کلکسیونر های دیگر در این خصوص وارد معامله شود. این داستان انگیزه ای بود برای ایجاد یک وب سایت خرید و فروش بی واسطه که بعد ها ebay نام گرفت.

ایرانیان ثروتمند

یکی دیگر از ثروتمندترین ایرانی های جهان، مانی مشعوف است. مشوف تاجر ایرانی تبار آمریکایی است و در نوجوانی به آمریکا رفت و ابتدا در واشنگتن سپس در سانفرانسیسکو اقامت گزید. مانی مشعوف موسس فروشگاه‌های Bebe است که تا ۲۹۷ شعبه در سراسر آمریکای شمالی داشته است. البته مشعوف علاقه زیادی به سرمایه گذاری در حوزه فیلم نیز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه