وزارت خارجه آمریکا

سخنان متیو میلر از محتوای رایزنی بلینکن با بن‌زاید

سخنان متیو میلر از محتوای رایزنی بلینکن با بن‌زاید
کدخبر : 63240

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در دیدار با رئیس امارات بر لزوم پیشگیری از گسترش بیشتر جنگ غزه تاکید کرده است.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بر اهمیت پیشگیری از گسترش بیشتر این مناقشه تاکید کرده و تعهد آمریکا را به تضمین صلح منطقه‌ای که حافظ امنیت اسرائیل بوده و طرح تشکیل کشور فلسطین را به پیش برد، یادآور شد.

به گفته میلر، بلینکن همچنین در دیدار با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات عربی متحده از این کشور برای همکاری‌هایش در راستای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکر کرد و بر لزوم رسیدگی به نیازهای بشردوستانه مردم این منطقه تاکید کرد.

این ادعاهای آمریکا در حالی عنوان شده که واشنگتن در سه ماه گذشته حامی اصلی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت‌های جنگی علیه مردم فلسطین بوده است.

به گفته این سخنگو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با بن زاید همچنین درباره اهمیت پایان‌یافتن مناقشه سودان گفت‌وگو کرد.

بن زاید امروز در کاخ قصرالشطی میزبان وزیر امور خارجه آمریکا بود و طرفین درباره همکاری، تلاش‌های مشترک میان دو کشور و راه‌های ارتقای روابط در حوزه‌های متعدد برای تامین منافع دوجانبه گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، به برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در حیطه منافع دوجانبه و تحولات در منطقه غرب آسیا اشاره شد، به ویژه رخدادهای فلسطین اشغالی و تاثیر جدی بحران نوار غزه بر صلح، ثبات و امنیت در کل منطقه.

بلینکن که به منطقه سفر کرده است، تاکنون به ترکیه، اردن و قطر رفته و با مقامات ارشد آن کشورها درباره مساله جنگ غزه رایزنی کرد. او که قرار بود با مقامات رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند، امروز پس از امارات وارد تل‌آویو شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه