چای

خواص باورنکردنی چای که تاکنون نمی دانستید

خواص باورنکردنی چای که تاکنون نمی دانستید
کدخبر : 63351

چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به مبارزه با استرس اکسیداتیو و سلامت کلی کمک می‌کند.

چای فراتر از جذابیت معطر خود، گنجینه‌ای از مواد مغذی را به ارمغان می‌آورد که به تندرستی ما کمک می‌کند، چای از آنتی‌اکسیدان‌هایی که با استرس اکسیداتیو مبارزه تا ترکیباتی که عملکرد شناختی را تقویت می‌کنند.

محتوای یک فنجان چای ساده زمانی که با ادویه و گیاهان دیگر ترکیب می‌شود بسیار فراتر از طعم لذتبخش آن است. ما ایرانی‌ها علاقه داریم چای را با دارچین، هل، شیر و سایر ادویه‌ مفید و مغذی برای مزه‌دار شدن آن ترکیب کنیم. در اینجا نگاهی به مواد مغذی موجود در یک فنجان چای به همراه ترکیبات رایج آن می‌اندازیم.

شیرین‌کننده‌ها

افزودن شکر یا شیرین‌کننده‌ها به شیرینی چای کمک می‌کند، اما برای مدیریت کالری دریافتی باید در حد اعتدال مصرف شود.

ترکیبات زیست فعال

پلی‌فنول‌ها هم در برگ چای و هم در ادویه‌ وجود دارند، دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک کنند.

آبرسانی

محتوای آب به‌عنوان جزو اصلی چای به آبرسانی کلی کمک می‌کند که برای عملکرد بدن ضروری است.

اثرات ضد ‌التهابی

زنجبیل و دارچین موجود در چای به‌دلیل خواص ضد ‌التهابی خود شناخته شده‌اند و به‌طور بالقوه به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند.

چای برای سلامتی

نوشیدن روزانه چای فواید زیادی برای سلامتی دارد. چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به مبارزه با استرس اکسیداتیو و سلامت کلی کمک می‌کند. پلی‌فنول‌های موجود در برگ‌های چای با تنظیم فشار خون و سطح کلسترول به سلامت قلب کمک می‌کند. محتوای کافئین هوشیاری و عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد و تمرکز ذهنی را تقویت می‌کند.

خواص آبرسانی چای به حفظ تعادل مایعات کافی کمک می‌کند. علاوه بر این، انواع مختلف چای دارای مزایای منحصر به فردی مانند اثرات آرام‌بخش بابونه یا فواید گوارشی نعناع است. مصرف منظم چای با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط است و آن را به یک مکمل ساده و در عین حال مؤثر برای سبک زندگی سالم تبدیل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه