یارانه

تغییرات یارانه دی ماه چه بود؟ | یارانه دی ماه 1402 چه تغییری کرد؟

تغییرات یارانه دی ماه چه بود؟ | یارانه دی ماه 1402 چه تغییری کرد؟
کدخبر : 63445

یارانه کمک معیشتی دی ماه 1402، ساعت 24 از سوی سرپرستان خانوارهای مشمول قابل برداشت است. اما یارانه این ماه چه تغییری کرده است؟

یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشورها پرداخت می‌کنند و این یارانه‌ها ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد. همچنین یارانه‌ها به دو نوع یارانه‌های صادراتی و یارانه‌های داخلی کشورها تقسیم می‌شوند. یارانه‌های صادراتی مساعده‌های قابل تفویض در نزد شرکتهایی است که دولت به شرط صادرات محصولاتشان این یارانه‌ها را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد. یارانه‌های داخلی کشورها نیز کمکی است که به صورت غیر مستقیم به مردم پرداخت می‌شود.

طبق اعلام قبلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  امشب یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۵ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

درضمن در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

به نقل از مهر درصورتی که سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند؛ رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده، به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

درضمن در صورتی که سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌ بودند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

 سرپرستان خانوارهایی هم که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده‌ بودند، اقساط این تسهیلات به نسبت بُعد خانوار از حساب آنها کسر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه