مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد:

ارتقاء سطح همکاری‌ها و توسعه روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و مدیران ایران و پاکستان

ارتقاء سطح همکاری‌ها و توسعه روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و مدیران ایران و پاکستان
کدخبر : 63947

امیر مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان ضمن خیرمقدم به مقامات و تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی حاضر در این مراسم گفت: ما امروز شاهد رویدادی بی‌نظیر از لحاظ برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشور دوست و برادر ؛ پاکستان در منطقه آزاد چابهار هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، امیر مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان ضمن خیرمقدم به مقامات و تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی حاضر در این مراسم گفت: ما امروز شاهد رویدادی بی‌نظیر از لحاظ برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشور دوست و برادر ؛ پاکستان در منطقه آزاد چابهار هستیم.

امیر مقدم با اشاره به استقبال کم‌نظیر شرکت‌ها و تجار و بازرگان برای حضور در این نمایشگاه گفت: این رویداد اقتصادی و تجاری بزرگ با حضور بیش از ۱۱۰۰ نفر از موفق‌ترین صاحبان تجارت و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین حضور ۱۰۰ شرکت تجاری در مساحتی با زیربنای بیش از ۵۱۰۰ متر در منطقه ویژه چابهار برگزار شده است.

مقدم در ادامه افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای تضمین، تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران و در قالب این نمایشگاه تخصصی مصمم است به عنوان حامی و هدایت‌گر ایفای نقش کند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار همچنین گفت: شکی نیست که منطقه آزاد چابهار چه به لحاظ موقعیت و چه به لحاظ دسترسی به آب‌های آزاد به عنوان چهار راه تجارت جهانی؛ مزایای اقتصادی فراوانی را برای فعالان تجاری داخلی و خارجی به همراه دارد.

وی در ادامه گفت: ما در منطقه آزاد چابهار بر این باور هستیم که در کنار مزایای متعدد یاد شده؛ منطقه منفصله ریمدان نیز که در مرز مشترک ایران و پاکستان و تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارد؛ از فرصت‌های اقتصادی کم‌نظیر و قابل‌توجهی برای توسعه تجارت در بازارهای هدف برخوردار است.

به گفته وی رویکرد سازمان منطقه آزاد چابهار بر این دیدگاه استوار است که منطقه اقتصادی و تجاری منفصله ریمدان می‌تواند نقش اساسی در رونق و اعتلاء راهگذر راهبردی شرق محسوب شده و این مهم محقق نخواهد شد؛ مگر با ارتقاء سطح همکاری‌ها و توسعه روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و مدیران مرتبط دو کشور ایران و پاکستان.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه به بسته‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در همین راستا با هدف ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و خارجی و همچنین پیاده‌سازی تدابیر و سیاستگذاری‌های ابلاغی دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به طراحی و ارائه بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان (معادل ۱ میلیارد دلار) اقدام کرده است.

وی همچنین گفت: این در حالی است که تمامی این بسته‌‌های سرمایه‌گذاری دارای مشوق‌های ویژه‌ای هستند که در این نمایشگاه نسبت به معرفی این فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود. 

مقدم با دعوت از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و فعالان و تجار اقتصادی خارجی درخواست کرد برای کسب اطلاعات و شرایط بهره‌مندی از این بسته‌ها در طول برگزاری نمایشگاه با تجار و فعالان اقتصادی ایران گفتگو و تبادل‌نظر کنند.

وی به ویژگی‌های اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان اشاره کرد و گفت: از دیگر مزیت‌های خاص و ویژه این نمایشگاه بین‌المللی می‌توان به حضور پررنگ و درخشان دیگر مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه اشاره کرد. 

به گفته وی حضور مدیران ارشد سایر مناطق آزاد مرتبط با اهداف نمایشگاه سبب می‌شود تا ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سایر مناطق؛ شرایط ورود سرمایه‌گذاران و تجار خارجی به این مناطق تسهیل و مهیا شود.

مقدم ضمن قدردانی از حضور موثر همه فعالان و بازرگان اقتصادی در این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای خوب و ویژه اقتصادی حاصل از این رویداد؛ منجر به برگزاری نمایشگاه‌های موفق‌‌تری برای سال‌های آتی شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه