فولاد سنگان

یک میلیون و ۳۲۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی‌سازی

یک میلیون و ۳۲۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی‌سازی
کدخبر : 63959

​شرکت فولاد سنگان طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ موفق شد با استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل ۴ تجهیز و ۹۴ قطعه مورد نیاز در واحدهای فعال معدنی و صنعتی خود را بومی ‌سازی کند که بیش از یک میلیون و ۳۲۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت صنایع فولاد سنگان یکی از قطب‌های این صنعت در شمال شرق کشور به شمار می‌آید که در طول سال‌های اخیر توانسته است با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و مهندسین مجرب خود بومی‌سازی را به طرز شایسته‌ای در عمل به اثبات برساند. فولاد سنگان طی ۴ سال به میزان ۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی به دست آورده است.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، گامی بلند را برای افق 1404 برداشته است که نتیجه آن توسعه درون سازمانی، منطقه ای و همچنین افزایش تولید خواهد بود. استراتژی این شرکت همواره بر استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل قرار گرفته است.

برنامه‌ریزی فولاد سنگان برای سال ۱۴۰۲ در مهندسی کارخانه بر مبنای ۱۶۵۰ مدرک فنی در زمینه مهندسی معکوس بود که این شرکت طی ۹ ماهه امسال توانست ۱۳۱۸ دفترچه فنی را به انجام برساند. در کل سال گذشته ۱۶۰۴ دفترچه بوده که ۱۲۰ درصد بالاتر از برنامه ۱۴۰۱ به تعداد ۱۵۵۰ مدرک در مهندسی معکوس انجام گردید. 

همچنین فولاد سنگان برای امسال برنامه بومی‌سازی ۱۲۰ قطعه و ۵ تجهیز را درنظر گرفته است که تنها در ۹ ماهه سال جاری توانست با ۴ تجهیز و ۹۴ قطعه حدود ۹۰ درصد برنامه را تحقق ببخشد. این میزان در سال گذشته ۱۰۶ قطعه از برنامه بومی‌سازی ۱۰۰ قطعه بوده است. 

براساس این گزارش، کارنامه عملکرد فولاد سنگان طی ۹ ماهه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که این شرکت توانست ۱۳۲۰ هزار دلار از طریق بومی‌سازی ۴ تجهیز و ۹۴ قطعه و همچنین ۱۳۱۸ دفترچه فنی در حوزه مهندسی معکوس کارخانه صرفه‌جویی ارزی به دست بیاورد.

برنامه فولاد سنگان برای سال ۱۴۰۲ صرفه‌جویی ارزی حاصله از مهندسی کارخانه و بومی‌سازی به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بود که تاکنون یک میلیون و ۳۲۰ هزار دلار آن تنها در مدت ۹ ماه تحقق یافته است. 

قطب فولاد شرق کشور در سال ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی حاصله را در برنامه خود داشت که در پایان سال گذشته ۹۰ هزار دلار فراتر از برآوردها به انجام رسید. 

۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی فولاد سنگان طی ۴ سال اخیر

روند بومی‌سازی از طریق تجهیز قطعات و مهندسی معکوس کارخانه فولاد سنگان در طول سال‌های اخیر رو به رشد بوده است و از این طریق فولاد سنگان به میزان ۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی طی سال‌های ۱۳۹۹ تا پایان آذر ۱۴۰۲ به دست آورده است. 

این شرکت در سال ۱۴۰۰ نیز توانست ۱۲۳۹ دفترچه فنی و بومی‌سازی ۲ تجهیز و ۵۲ قطعه را به انجام برساند که ۸۵۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی داشت و نسبت به سال قبل از آن که ۶۰۰ هزار یورو بود حدود ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

در سال جاری فولاد سنگان علاوه بر صعود از برنامه ۹ ماهه که ۱۲۷۵ هزار دلار بود با رسیدن به مبلغ ۱۳۲۰ هزار دلاری در دوره مذکور نشان داد که از برنامه پیش‌بینی‌شده یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی ۱۴۰۲ همچون گذشته فراتر خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه