بانک ایران زمین

امنیت در تراکنش‌های مالی و درگاه‌های اینترنتی

امنیت در تراکنش‌های مالی و درگاه‌های اینترنتی
کدخبر : 63996

موضوع امنیت حساب، سرمایه های مشتریان و اعتماد به اپلیکیشن های بانکی زمانی حیاتی و مهم می‌‌باشد که بانک ارائه‌کننده خدمات غیرحضوری توانایی‌های امنیتی و سایبری لازم برای پشتیبانی و حمایت از کاربران را در برابر حملات هکری فراهم کرده باشد. بانک ایران زمین برای انجام تراکنش‌های امن وافزایش امنیت سپرده وحساب‌های مشتریان خود یک اقدام ویژه از طریق همراه بانک فراز انجام داده است.

به گزارش رصد اقتصادی، وقتی بنا بر موقعیت شغلی یا هر مورد دیگری قرار است میزان بیشتری پول را از انتقال دهید باید از خطراتی مانند فیشینگ اطلاع پیدا کنید. طبق یک گزارش در سال 2018  تجار آمریکایی تقریبا 6.4 میلیارد دلار از پول های خود را از طریق درگاه های پرداخت جعلی از دست داده بودند. این موضوع در مشاغل کوچک بیشتر رواج دارد، به طوری که سالانه چیزی معادل 155000 دلار کلاهبرداری از این طریق رخ می دهد.

البته از آن جایی که امروزه بیشتر پرداخت ها به صورت آنلاین است خیلی مهم است که بتوانید درگاه پرداخت جعلی را تشخیص دهید و با آن نیز مقابله کنید. در کنار شناخت درگاه‌های امن و فروشگاه‌های اینترنتی واقعی از جعلی مرجع صادرکننده و ارائه دهنده خدمات مالی غیرحضوری مانند بانک‌ها نیز باید امنیت سایبری و نرم‌افزاری خود را بالا برده تا این درصد خطای احتمالی از جانب کاربران را کاهش دهند.

کاهش درصد خطاهای کاربران که در اثر ناآگاهی حملات فیشینگ انجام می‌گیرد از طرف بانک ارائه دهنده خدمات آنلاین و نرم‌افزارهای همراه بانکی یک امر حیاتی و مهم به شمار می‌آید. چرا که بسیاری از کاربران شاید از این موضوع اطلاع نداشته و یا در یک سرعت فرایند مالی این اشتباه را مرتکب شوند، اما اگر بانک مربوط نرم‌افزاری ایمن را ارائه داده باشد قبل از آنکه «زود، دیر شود» جلوی این موضوع را می‌توان گرفت.

بانک ایران زمین از بانک‌های خصوصی در ایران است که دستاوردهای چشم‌گیری را در زمینه تحول دیجیتال بانکی و خدمات ایمن غیرحضوری داشته است. این بانک با طراحی ویجت مسدود سازی مبلغ سپرده در همراه بانک فراز ایران زمین، این امکان را به مشتریان خود داده است تا سپرده خود را مسدود کنند و در زمان لازم، مبلغ مورد نیاز خود را رفع مسدودی کرده و مبلغ مورد نظر را برداشت یا انتقال دهند.

با این روش تمامی سپرده های مشتریان در امنیت کامل نگهداری می شوند و افراد سودجو و هکرها، دسترسی به سپرده های آنها نخواهند داشت.

کاربران و مشتریان استفاده‌کننده از همراه بانک فراز ایران زمین باید برای استفاده از خدمات مسدود سازی سپرده، ابتدا وارد همراه بانک فراز ایران زمین شده و سپس در بخش باجه دیجیتال، ویجت خدمات جدید را انتخاب کنند.

در این بخش با انتخاب ویجت سپرده و مسدود سازی مبلغ از لیست سپرده ها، سپرده مورد نظر را انتخاب می‌کنند تا مقدار مبلغ مسدودی را وارد کنند. در این مرحله کد امنیتی از طرف بانک ایران زمین برای کاربر مشتری پیامک می شود که پس از ورود کد مبلغ مورد نظر مسدود خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای رفع مبلغ مسدود شده، با ورود به ویجت رفع مسدودی مبلغ در بخش سپرده، کاربران می‌توانند سپرده و مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کرده و با وارد کردن کد امنیتی ارسال‌شده، مبلغ مورد نظر را رفع مسدودی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه