یارانه نقدی

دهک بندی یارانه ها تغییر کرد| شرایط جدید برای دریافت یارانه چیست؟

 دهک بندی یارانه ها تغییر کرد| شرایط جدید برای دریافت یارانه چیست؟
کدخبر : 64572

در سایت سامانه تغییرات جدیدی در دهک بندی برخی خانوارها اعمال شده و مشمول یا مشمول نبودن خانوارها برای دریافت یارانه نقدی مشخص شده است.

به گزارش رصد اقتصادی، یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند.بر این اساس تغییراتی در دهک بندی یارانه نقدی برخی خانوارها اعمال شده و مشمول یا مشمول نبودن خانوارها برای دریافت یارانه نقدی مشخص شده است.در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های  یارانه نقدی  برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند.

بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

برخلاف اظهارات مسئولان وزارت تعاون برای تقسیم بندی اقتصادی خانوارها بر اساس صدک، سیستم طبقه اقتصادی خانوارها همچنان بر اساس دهک است.

در سایت به روز شده سامانه حمایت جزییات بیشتری نسبت به قبل از اطلاعات اقتصادی خانوارها ذکر شده است از جمله اطلاعات خودرو، اطلاعات درآمد، و اطلاعات تراکنش‌های بانکی شامل مجموع خرید با کارت بانکی، مجموع واریز به حساب، مانده حساب، مجموع کارت به کارت، مجموع ساتنا و مجموع پایا.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: