گندله سازی بهاباد

گندله سازی بهاباد کلنگ محرومیت زدایی را زد

گندله سازی بهاباد کلنگ محرومیت زدایی را زد
کدخبر : 66527

میثم علی آبادی مدیر بهره برداری مجتمع گندله سازی بهاباد در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از کارخانه های شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان کارخانه گندله سازی بهاباد است ، گندله سازی بهاباد با ظرفیت 4 میلیون تن گندله در زمینی به مساحت 200 هکتار طراحی شده است .

میثم علی آبادی مدیر بهره برداری مجتمع گندله سازی بهاباد بیان کرد: یکی از کارخانه های شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان کارخانه گندله سازی بهاباد است ، گندله سازی بهاباد با ظرفیت ۴ میلیون تن گندله در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار طراحی شده است .

وی گفت: هدف از ساخت این کارخانه تبدیل پودر کنسانتره سنگ آهن به گندله بوده که قابل مصرف در صنایع فولاد به روش احیای مستقیم است.

وی ادامه داد: پشرفت پروژه گندله‌سازی بهاباد در حال حاض ۹۵ درصد است که شامل بخش مهندسی، تدارکات و اجرا می باشد ، بخش مهندسی حدود ۹۸ درصد آن اجرا شده است در بخش تدارکات نزدیک به ۹۹ درصد اجرایی شده است و در بحث اجرا ۸۸ درصد پیشرفت وجود داشته است برنامه این است که گندله‌سازی بهاباد خردادماه ۱۴۰۳ راه‌اندازی شود.

علی آبادی افزود: این پروژه از مهر ماه سال ۹۸ تاریخ موثر قراردادهایش بوده است و با همه گیری کرونا همزمان شد، اما پیشرفت پروژه هم در آن زمان متوقف نشد همچنین واحد گندله‌سازی بهاباد هیچ بدهی ارزی، ریالی و تسهیلاتی ندارد.

گندله سازی بهاباد

علی آبادی افزود: خط کنسانتره سازی ۱ میلیون تنی شرکت عصر نوین بهاباد که در کنار واحد گندله سازی در حال احداث است، تامین کننده بخشی از خوراک واحد گندله سازی خواهد بود.

وی همچنین گفت: از خط اصلی راه آهنی که از این منطقه عبور می کند یک خط فرعی به طول ۵ کیلومتر ایجاد کرده ایم و این ظرفیت را داریم که تمام کنسانتره ورودی و تمام گندله خروجی را از طریق راه آهن نقل و  انتقال دهیم.

گندله سازی بهاباد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه