فولاد آلیاژی | شرکت فولاد آلیاژی | شرکت فولاد آلیاژی ایران

افزایش تولید مجموعه یزد یک تا ۸۰۰ هزار تن در پایان سال ۱۴۰۶

افزایش تولید مجموعه یزد یک تا ۸۰۰ هزار تن در پایان سال ۱۴۰۶
کدخبر : 66606

رئیس تولید فولادسازی شماره ۲ شرکت فولاد آلیاژی ایران در جمع خبرنگاران از افزایش تولید مجموعه یزد یک تا سقف ۸۰۰ هزار تن در سال سوم به دلیل پیشرفت‌های جدید ناشی از تجهیزات به‌روز و دانش فنی خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی، احمد جعفریان درباره فرایند ریخته‌گری در واحد فولادسازی شماره ۲ فولاد آلیاژی ایران، گفت: در این مجموعه در پنج شاخه و سه سایز مختلف در مقاطع ۱۳۰ در ۱۳۰ میلی‌متر، ۱۵۰ در ۱۵۰ میلی‌متر و ۲۰۰ در ۲۰۰ میلی‌متر فرایند ریخته گری با طول‌‍‌های مختلف از ۶ تا ۱۲ متر انجام می‌شود. در واحد ریخته‌گری تمامی الزامات برای تولید یک ذوب آلیاژی مناسب در این واحد ریخته‌گری وجود دارد.

وی در خصوص فرایند تولید واحد یزد یک، مطرح کرد: فرایند ذوب‌ پس از شارژ فلزی کوره قوس الکتریکی، آغاز و پس از انجام تنظیمات اولیه دما و تناژ برنامه‌ریزی‌ شده، ذوب داخل پاتیل‌ها تخلیه می‌شود. پس از این مرحله، پاتیل توسط جرثقیل به کوره پاتیلی منتقل شده و در این کوره، اقدامات لازم برای سرباره‌سازی و تنظیم و آنالیز صورت می‌پذیرد و طبق برنامه‌ریزی تولید وارد فاز ریخته‌گری می‌شود.

رئیس تولید فولادسازی شماره ۲ «فولاژ» تصریح کرد: در فرایند ریخته‌گری، پاتیل توسط جرثقیل ۲۵۰ تنی در موقعیت ریخته‌گری قرار می‌گیرد. ظرف واسطی میان پاتیل و شاخه‌ها به نام تاندیش قرار دارد که نقش بافر ذوب را ایفا می‌کند و فرایند تقسیم میان شاخه‌ها انجام می‌شود. شمش‌ها بعد از بریده شدن و انجام ویژوال چک، به انبار محصول منتقل می‌شود و بعد از بازرسی‌های نهایی یا به صورت مستقیم به فروش می‌رسد و یا در واحدهای دیگر شرکت جهت تولید محصولات فولادی منتقل می‌شود.

جعفریان تاکید کرد:  تجهیزات به روز و مناسب تدارک دیده شده در این مجموعه و همچنین دانش فنی که در مجاورت شرکت فولاد آلیاژی و فولادسازی شماره یک قرار دارد از دلایل بسیار مهمی بود تا ما بتوانیم در فولادسازی شماره ۲ شرکت فولاد آلیاژی ایران در مدت زمان بسیار کم به تولید کمی و کیفی خوبی برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید مجموعه یزد یک در سال ۱۴۰۳ که سال اول تولید این مجموعه است به ۳۵۰ هزار تن برسد و در سال دوم ظرفیت اسمی این واحد به بیش از ۷۲۰ هزار تن خواهد رسید و برآورد می‌شود تا در سال سوم این میزان تولید به ۸۰۰ هزار تن محصول برسد.

جعفریان در پایان از امکان تولید تمام فولادهای آلیاژی فولادسازی شماره یک براساس درخواست و نیازهای مشتری به جز ذوب‌های VDدار اعلام کرد: تجهیزات «VD» و «VOD» در این واحد سوار نشده است البته در برنامه‌های توسعه‌ای استفاده از این تجهیز مدنظر قرار دارد اما فعلا ذوب‌هایی که نیاز به «VD» و گاززدایی یا اکسیژن‌زدایی در خلا دارد، در اینجا ممکن نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه