بیمه سلامت | بیمه سلامت ایران

بیمه سلامت به فکر مردم است، ناصحی از برنامه‌های پیش‌رو گفت

بیمه سلامت به فکر مردم است، ناصحی از برنامه‌های پیش‌رو گفت
کدخبر : 66689

دکتر ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری با خبرنگاران از عملکردهای ۱۴۰۲ و برنامه‌های پیش روی ۱۴۰۳ گفت.

به گزارش پایگاه خبری رصداقتصادی، دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آمدن بهار  در نشست خبری گفت: سال گذشته توانستیم به کمک سازمان‌های مربوطه توانستیم دهک‌های مختلف جامعه را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، سال ۱۴۰۱ سه دهک اول جامعه و سال ۱۴۰۲ تا دهک ۵ توانستیم بیش‌از ۹۰ درصد هزینه های درمان را برای این ۵ دهک و اقشار آسیب پذیر را تحت پوشش قرار دهیم.

ناصحی بیان کرد: برای دهک های ۶ تا ۸ توانستیم بیمه پایه حداقلی با تخفیف در روند درمان و دارو ایجاد کنیم. بیمه سلامت به عنوان نهاد تامین کننده و خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر مردم در خدمات است. صندوق بیماران صعب‌العلاج کامل اجرا شده و به بهره برداری رسیده که بیماران با انجمن‌های مربوطه ارتباط برقرار شده و از این بستر استفاده می‌کنند که بیش از ۲ میلیون بیمار نشان شده صعب‌العلاج در سامانه ثبت و نشان شدند و داروها و خدمات آنها تحت پوشش شده است مگر در زمینه داروهای جدید و وارداتی که در راستای تامین آن نیز قدم‌هایی برداشته شده است.در زمینه نسخه الکترونیک زمینه ها به طور کل انجام شده و دیگر نیاز به نسخه نویسی... وجود ندارد و پرداخت‌ها به روز و اتوماسیون به روز شده است.

وی افزود: بیمه سلامت سال ۱۴۰۱ به عنوان سازمان بهره‌ور شناخته شده آیت و شاخص های بهره‌وری و امتیاز کامل را از نهادها و وزارت‌خونه ها شناخته شده است و در فناوری و اطلاعات نیز بیمه سلامت پیشرو بوده است. در سال ۱۴۰۲ مادران باردار و کودکان بالای ۵ سال تحت بیمه قرار گرفتند و خدمات دندان‌پزشکی به ۱۷ خدمت در زمینه پیش‌گیری رسیده است و در بحث بیمه اتباع صحبت‌هایی با سازمان ملل انجام شده به خصوص در زمینه بیماری‌ها صعب‌العلاج که هزینه آن از کمیساریای عالی پرداخت می شود و بیش از ۱۲ هزار نفر بیمه خویش‌فرما برای اتباع در ایران انجام شده و خدمات به آنها ارائه می شود برنامه ای در سال ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده برای سازماندهی خدمات رسانی به اتباع در کشورمان ایران.

ناصحی از زمینه‌های پیش‌گیری گفت: زمینه‌های پیشگیری در سطوح مختلف انجام گرفته شده است و برنامه‌های جدیدی برای سال ۱۴۰۳ برای آن درنظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه