مدیرکل توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورایعالی مناطق آزاد کشور خبر داد:

استانداردسازی و مناسب‌سازی ظرفیت‌های گردشگری مناطق آزاد برای گردشگران ناشنوا و روشندل

استانداردسازی و مناسب‌سازی ظرفیت‌های گردشگری مناطق آزاد برای گردشگران ناشنوا و روشندل
کدخبر : 67496

مدیرکل توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورایعالی مناطق آزاد کشور از استانداردسازی و مناسب‌سازی ظرفیت‌های گردشگری مناطق آزاد برای گردشگران ناشنوا و روشندل خبر داد.

به گزار رصداقتصادی،محمد فرزاد میرزایی قلعه با بر شمردن ظرفیت های گردشگری مناطق آزاد به عنوان قطب گردشگری کشور و غرب آسیا گفت: مناطق آزاد به دلایل بی شمار از جمله عدم نیاز به روادید، سالها است که میزبان مسافران و گردشگرانی از کشور های مختلف بخصوص از کشور های همسایگان هستند.

وی همچنین افزود: گردشگری و ظرفیت توسعه فرهنگی باعث تولید قدرت نرم برای کشور می شود، از این رو در برنامه های مختلف در تلاش هستیم سطح خدمات گردشگری مناطق آزاد را در فضای رقابت با کشور های همسایه در نظر بگیریم تا کشور عزیزمان از ظرفیت بازار یک میلیارد نفری منطقه حداکثر بهرمندی را داشته باشد.

میرزایی قلعه ادامه داد: بخشی از برنامه های رقابتی و بازار سازی را استاندارد سازی خدمات برای ناشنوایان و روشندلان عزیز معرفی کردند که در مناطق آزاد در چند فاز در حال انجام است که از جمله آن به متناسب سازی این خدمات در ژئوپارک جهانی قشم اشاره نمودند.

وی با اشاره به ژئوپارک جهانی قشم گفت: ژئوپارک قشم امانت زمین شناسی غرب آسیا است که در مناطق آزاد قرار گرفته و در تلاش هستیم ضمن حفاظت پایدار از این مهم زمینه بازدید حداکثری را متناسب با ظرفیت تحمل آن با روش های مختلف فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه