رپرتاژ اگهی /

پرفروش ترین بیمه شخص ثالث کدام است ؟

پرفروش ترین بیمه شخص ثالث کدام است ؟
کدخبر : 29838

بیمه شخص ثالث، یکی از بیمه نامه های اجباری برای خودرو است. این بیمه نامه وظیفه جبران خسارت های مالی و جانی احتمالی در حوادث رانندگی را بر عهده دارد.

بیمه شخص ثالث را می توان از تمامی شرکت های بیمه ای تهیه کرد. تعداد این شرکت ها بسیار زیاد است و همین موضوع، باعث تنوع در قیمت و خدمات ارائه شده در این بیمه نامه شده است. البته قیمت بیمه ثالث پس از تصویب قانون جدید، نرخ یکسانی به خود گرفت. اما با این حال، عواملی دیگری وجود دارد که بر کیفیت خدمات ارائه شده در این بیمه نامه، تاثیر می گذارد. با معرفی چنین عواملی در ادامه این مطلب، به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین بیمه شخص ثالث را برای وسیله نقلیه خود تهیه کنید.

lkhjjj

ویژگی های بهترین بیمه شخص ثالث چیست؟

قیمت بیمه شخص ثالث در تمامی شرکت های بیمه ای یکسان بوده و یا تفاوت چندانی با قیمت دیگر شرکت ها ندارد. اما جدا از بحث قیمت، عواملی وجود دارد که کیفیت خدمات ارائه شده را تعیین می کند. چون برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث، به شناخت کافی و درست از این عوامل نیاز داریم. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

 

1 - توانگری مالی

کیفیت خدمات بیمه ای یک شرکت، به توانگری مالی آن بستگی دارد. چون در زمان وقوع حادثه، بیمه گزار انتظار دارد تا شرکت بیمه ای هزینه های به وجود آمده را در سریع ترین زمان ممکن جبران کند. شرکت بیمه ای هم برای عمل به تعهدات خود، باید توان مالی لازم را داشته باشد. میزان توانگری این شرکت ها توسط بیمه مرکزی بررسی و آمار سالیانه آنها منتشر می شود. هر چقدر نسبت توانگری مالی شرکت بیمه ای به یک نزدیکتر باشد، قدرت مالی بیشتری در پرداخت دیه دارد. بیمه شخص ثالث آسیا، یکی از شرکت های بیمه ای با توانگری مالی یک است.

 

2 - میزان تخفیف

قبل از تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث، شرکت ها اجازه داشتند تا تخفیف های متنوعی را بر روی حق بیمه ثالث اعمال کنند. میزان این تخفیف ها بستگی به سیاست های کاری شرکت صادر کننده داشت و باعث تنوع قیمتی در بازار شده بود. اما با تصویب قانون جدید، نرخ بیمه شخص ثالث در تمامی شرکت ها تقریبا یکسان شد. اما هر شرکتی بنا بر تشخیص خود، می تواند تا 2.5 درصد تخفیف بر نرخ قانونی این بیمه نامه اعمال کند. به همین دلیل رایج ترین نوع تخفیف بیمه ثالث، مربوط به عدم خسارت است که میزان آن در تمامی شرکت های بیمه ای یکسان می باشد.

gfyuuuu

3 - رضایت مندی مشتریان

اینکه یک مشتری بیمه ثالث خود را در همان شرکت قبلی تمدید کند، بستگی به میزان رضایت مندی او دارد. چون بسیاری از خرید و انتخاب های روزانه ما، بر اساس ذهنیتی صورت می گیرد که نسبت به موضوع داریم. البته برای اطلاع از کیفیت و شرایط استفاده از خدمات یک شرکت بیمه ای، می توان از درگاه های معتبری مانند سایت بیمه با ما استفاده کرد.

 

4 - تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارت

هر چه تعداد شعب پرداخت خسارت یک شرکت بیمه ای بیشتر باشد، کار بیمه گزاران برای دریافت خسارت راحت تر خواهد بود. چون اگر شعب مختلفی از این مراکز در کل کشور وجود داشته باشد، لازم نیست که برای دریافت خسارت خود به شهری دیگر سفر کرد. پس دسترسی راحت تر خواهد بود و می توان در زمان صرفه جویی کرد. اهمیت این موضوع باعث می شود تا فرد بیمه گزار، شرکت بیمه ای خود را متناسب با شهر محل سکونت انتخاب کند.

 

5 - پوشش مالی

حداقل سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال 1400، مبلغ 16 میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت خودرو و هزینه تعویض قطعات افزایش یافته است. اما شاید میزان خسارت به وجود آمده در تصادف، بیشتر از 16 میلیون تومان باشد. در چنین شرایطی، فرد بیمه گزار باید مابقی خسارت را از جیب خود بپردازد. امکان افزایش سقف پوشش های مالی در برخی شرکت های بیمه ای وجود دارد. پس بیمه شخص ثالث را باید از شرکتی تهیه کرد که سقف درخواستی بیمه گزار را ارائه می دهد. برای اطلاع از سقف پوشش های مالی ارائه شده در شرکت های بیمه ای، به سایت بیمه با ما مراجعه کنید.

 

6 - پرداخت خسارت سیار

شرکت های بیمه ای همواره در حال رقابت برای افزایش سهم خود از بازار هستند. این شرکت ها برای تحقق اهداف خود، خدمات جدیدی را به مشتریان ارائه می دهند که امکان پرداخت خسارت سیار، یکی از این موارد است. منظور از پرداخت خسارت سیار، عملیات تعیین خسارت و پرداخت آن در محل تصادف است. چون با حضور کارشناسان شرکت بیمه ای در محل حادثه، نیازی به حمل خودرو تصادفی و پرداخت هزینه اضافی نیست. شرایط کاملی از صدور بیمه شخص ثالث در شرکت های مختلف را، می توان در سایت بیمه باما مطالعه کرد. 

 

7 - سهم شرکت بیمه ای از بازار

میزان استقبال بیمه گزاران از یک شرکت بیمه ای، بر اساس سهم بازار آن تعیین می شود. سهم بازار بر اساس نسبت فروش آن بیمه در شرکت، به مجموع کل بیمه های صادر شده در تمامی شرکت های بیمه ای محاسبه می شود. پس شناسایی شرکتی که بیشترین میزان فروش را ثبت کرده، در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث موثر است. چون هیچ کیفیتی و یا آماری بی دلیل نیست. اما خرید بیمه ثالث صرفا بر اساس سهم از بازار، کار درستی نیست و باید دیگر عوامل را نیز بررسی کرد. چون شاید فروش بیشتر آن شرکت، در نتیجه اجرای تبلیغات هدفمند آن بوده و ربطی به کیفیت خدمات نداشته باشد.

 

 

پرفروش ترین بیمه های شخص ثالث کدام است؟

آمار فروش یک شرکت بیمه ای، بستگی به تعداد مشتریان آن شرکت دارد. هر چقدر قیمت و شرایط استفاده از بیمه شخص ثالث در یک شرکت بهتر باشد، آمار فروش آن شرکت بیمه ای افزایش می یابد. چنین آماری در مقایسه با میزان فروش بیمه ثالث در کل کشور محاسبه می گردد. بیمه مرکزی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه ای در کشور، چنین آماری را به صورت سالیانه منتشر می کند. بر اساس آمارهای منتشر شده مربوط به عملکرد شرکت ها در سال ۱۴۰۰، بیمه ایران، آسیا، دانا، البرز و پارسیان بیشترین میزان فروش را ثبت کرده اند.

برای مقایسه و مشاهده پر فروشترین بیمه شخص ثالث و انتخاب بهترین شرکتهای بیمه می توانید از سایت های آنلاین بیمه استفاده کنید. بیمه باما (bimebama.com) یکی از بهترین وبسایتهای آنلاین بیمه است که تمام بیمه نامه ها  و اطلاعات مورد نیاز خود را در این سایت می توانید به دست آورید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه